Execentersliber eller andet der tager fat...

Jeg er indehaver af en del forskellige execenterslibere og rystepudsere, men jeg har altid købt billigt.

De er jo sjove nok at have, men de kan jo ikke slibe... Lige nu går jeg og sliber på nogle glasfiber (gelcoat og epoxy) luger til båden.

Problemet er at de er jo gode nok til at finpudse med.. Men tager ikke nok fat får jeg skal slibe en til to mm gelcoat af nogle luger.. Det tager jo en dag pr. luge.

Nu her jeg siddet og kikket på Makita BO5041 og BO5031 
http://www.prishammeren.dk/shop/mak...1952p.html 

http://www.prishammeren.dk/shop/mak...1951p.html 

Min tømmer siger at jeg skal købe en Dewalt..

Og så vil jeg helst ikke over 1.000 kr.. men kan strække den til 1.500 

Jeg er ihvert fald træt i arme og ryg af slibning med en pudsemaskine (excentersliber fra Skill)

Jeg bor i Svendborg så der er Silvan, Stark og JS Byggemarked.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med dig . Engang for mange år siden besøgte du mig i Tommerup, da havde jeg lige købt en Bosch GEX 125 AC, den dur og har været flittigt brugt, og blev senere sat noget ned i pris. I effektivitet er den fuldt på højde med min Festool. Det meste af kraften i de billige overføres som rysteri i ens hænder.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
tak for svar..
Ja den ser fin ud.. 1.500 hos prishammeren.
Har du slebet i gelcoat og lak med den og fjerner den noget.??

Jeg har lige været i byggemarked og set denne.
Metabo Exentersliber SXE 425 Turbotec 230V

Der er prisen næsten det samme som hos mit byggemarked.. 
Det jeg har lagt mærke til er de der 5 mm den arbejder hvor de andre arbejder mellem 2,8 og 3 mm

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den kan virkelig bestille noget, og effektiviteten øges ved afsugning af støv. Du kan prøve min hvis du vil, men det er nok lidt dyrt at sende.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Metaboen har de hjemme i JS byggemarked til 1412 kr.. og det er det den koster sådan cirka når jeg søger på nettet.
Jeg kan ikke finde den der Bosch i Svendborg.
Så jeg er virkelig tæt på at købe "Metabo Exentersliber SXE 425 Turbotec" for den virker meget på højde med den Bosch. efter hvad jeg kan læse mig til..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Og så kan jeg sætte min gamle støvsuger direkte på studsen... Der er så mange andre der har firkantede eller ovale studser som skal tapes på med gaffatape hvis man vil sætte sin støvsuger på.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg er da heller ikke ude på at presse dig, fortalte kun om min erfaring. Jeg ved ikke hvad Metabo har udviklet sig til.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
nej jeg er da også meget i tvivl og hvis din kan slibe gelcoat så er det den jeg leder efter, men den er ikke sådan lige at finde i Svendborg.

Har Metabo været et dårligt mærke... ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

efter min mening er det gået tilbage kvalitetsmæssigt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Noget der virkelig tager fat: vinkelsliber med sandpapir.
Problemet kan være, at det tager for godt fat og man får en ujævn overflade, pas på med at kante vinkelsliberen.
Det blev en Metabo Exentersliber SXE 425 Turbotec

Det har samme spec som den Bosch - de grønne Bosch man kan finde i Svendborg er helt sikkert ikke den samme blå som den du har Lynæs..

Jeg har lige slebet et gammelt havebord ned - og det var godt nok en vild fornøjelse og jeg tror den matcher tilsvarende i prislejet..
Den bliver leveret i en kasse... ingen fin kuffert og tilbehør.. De har de grønne fra Bosch så det skal jo trækkes fra prisen.
Og så kan den slet ikke sammenlignes med den gamle (2 år) Skill - den larmer ikke og den smider alt støv i filteret.
Jeg sleb et stort havebord med en rundel og til den gamle Skill brugte jeg mindst 10 stykker, selv om jeg havde tapet en støvsuger på...


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også