Tilbageløb af spildevand til vaskemaskine

Hej alle.

Er nu på forum så beklager hvis dette er blevet besvaret før.

Jeg er lidt bange for, at vendte fra vores køkkenvask nogle gange løber tilbage til vores vaskemaskine via afløbsslangen. Slangen er tilsluttet samme afløb som køkkenvasken. Der hvor jeg kommer i tvivl er i den situation hvor vil hælder meget vand ud i vasken, eksempelvis når vi vasker op manuelt.

Så hælder vi jo ca 15 liter ud i vasken og der er bl.a. her, at jeg er bange for, at det løber tilbage gennem slangen.

Slangen går opad fra afløbet, dog ikke ret meget...

Der er vel 10 cm fra udtaget til slangen og ned til vandlåsen. Er det nok til at det vil løbe baglæns gennem slangen eller tager vandlåsen det hele?

Vasken løber ikke over.

Grunden til at jeg spørger er at vores vaskemaskine er begyndt at lugte surt. Ved ikke om det er det, og vil gerne udelukke den mulighed.

Håber nogen af jer kan svare :-)

Hilsen Kim
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Grunden til den lugter tror jeg ikke er fordi vandet løber tilbage. Men for en sikkerheds skylds så rens vandlåsen.

En vaskemaskine der lugter surt skyldes at der er samlet bakterier og snavs inden i. Dette kan afhjælpes ved at hælde klor i maskinen og gi den er almindeligt program med 30 grader.

Har også hørt at man kan bruge brun sæbe, hvor der blot hældes noget ind i maskinen og igen en vask ved 30 grader. Dette er jeg dog ikke sikker på-

R. C. Nielsen

Normalt kan vandet ikke komme tilbage til maskinen..

På de fleste sidder der en vandboks i toppen som forhindrer dette samt at der ikke kan blive "hævert" virkning..

På de billigere bør det blive stoppet af en bold eller klap i bundslangen fra kar til pumpe - denne er også i det øverste eksempel..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Som der er svaret i foregående indlæg, kommer lugten i maskinen sikkert ikke fra at der løber vand tilbage fra køkkenvasken. Prøv at køre en vask på højeste tempereratur. De lave temperaturer, som moderne vaskemidler kan bruges ved, gør at bakterier ikke nødvendigvis bliver dræbt og lever videre i den smule vand der er tilbage i maskinen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis