Blænd dør køkkentrappe

Jeg skal have afblændet en dør, der vender ud mod køkkentrappen. Det gamle køkken skal indrettes som badeværelse, hvorfor det aldrig bliver aktuelt at åbne hullet igen. Der vil blive etableret bruse-område umiddelbart op ad den blændede dør, og bruseområdet bliver beklædt med fliser på gulv og væg.

Køkkentrappen er ikke opvarmet (og hvis den er, er det meget lidt), hvorfor jeg gerne vil sikre mig, at afblændingen bliver så økonomisk som muligt - ergo den skal være godt isoleret.

Vi planlægger at installere gulvvarme (vand).

Derudover vil jeg naturligvis gerne have, at afblændingen også er ret godt isoleret ift. lyd.

Hvilken fremgangsmåde er den bedste til projektet...?

Med venlig hilsen
Kasper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den bedste er at fjerne alt træværket og få muret hullet til, alt andet bliver noget klamp.
Da det er 2 lejligheder der lægges sammen, vil der stadig være én dør til bagtrappen og min. én dør til hovedtrappen. Den må gerne blændes.

Hvilket materiale skal jeg murer hullet op i....?
Hvis du har indhentet de nødvendige tilladelser fra Ejerforening/andelsforening og kommunen, ville jeg foreslå gasbeton med bindetråd i mellem blokkene, evt. en mur på trappesiden og et hulrum med isolering og dernæst en mur i "badeværelset.
Så kan du pudse det op og evt sandspartle det bagefter.

MVH
Bentrold
Takker for svaret - det var også noget i den stil jeg havde forestillet mig.

Bør jeg anvende noget særligt gasbeton eller er der ikke den store forskel?
H+H multiplade + lim. Fås i dit byggemarked. Der har de også produktblad/vejledning..

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis