Imprægneringen på nylagte planker

Hej! Jeg har fået lagt nyt trægulv, hvor der er en eller anden form for halvgennemsigtig mælkehvid overplade. Det er blevet slebet væk over det hele. Men så er der også blevet lavet et trin, hvor disse planker også er brugt til den lodrette side, og der har gulvmanden ikke slebet. Jeg har tænkt mig at male det stykke med en træmaling, men jeg er ikke sikker på, om det er vigtigt at jeg får slebet imprægneringen af først? Er denne overflade fx noget giftigt stads, som man ikke skal lade sidde når først de er i brug, eller er det helt lige meget? Det er i soveværelset i øvrigt... Tak!
Hej! Jeg har fået lagt nyt trægulv, hvor der er en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tja det er muligt.. Men i så fald var det billigere end dem helt uden behandling. Gulvmanden sagde, at det var en overflade, som var lagt for at beskytte de planker, som lå på lager en længere periode. Og det var heller ikke nogen overflade, som ville være flot at beholde. I mine øjne i hvert fald.

Brugbare svar kræver brugbare spørgsmål.

Du kan vel  forstå at når den eneste ordentlige  oplysning du giver er: "halvgennemsigtig mælkehvid overplade." Så kan det være hvadsomhelst!
Indtil i dag altså - hvor det er lykkedes at lokke ud af dig at: "Gulvmanden sagde, at det var en overflade, som var lagt for at beskytte de planker, som lå på lager en længere periode"

Intet om træsort, fabrikat, prisklasse, leverandør, oprindelsesland, dimensioner, osv.

Det er jo ikke "Gæt & Grimasser" dette her!

Men bortset fra det så ligner din metode min.
Hellere sidde ved PC-en i en uges tid og afvente svar.
I stedet for at fatte et stykke sandpapir og se at få det stødtrin slebet og malet!



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også