Hvordan kobles 2 akkumuleringstanke sammen ?

Jeg skal have koblet 2 stk 1000L akkumuleringstanke sammen til en fastbrændselskedel.

Grunden til at det er 2 tanke er at der ikke er så højt til loftet og at jeg kan få tankene billigt.

Jeg havede forstillet  At køre fremløb efter ladomat ind øverst i venstre side af den første tank og et rør videre fra den første tank til den næste og så ud i højre side af nr 2 tank og vidre til huset.
Returen fra ladomaten vil jeg køre ind i venstre side af den første tank  derefter et rør i højre side af tanken ind i venstre side af nr 2 tank . 
Returen fra hustet vil jeg køre ind i venstre side af den første tank i anden studs fra gulvet.

Er der nogen der kan sige om det er helt tosset, desvære kan jeg ikke lave en tegning, men er der nogen der kan det eller linke til en, så ville det være dejligt.

På forhånd tak.


       


         -------------  
          kedel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Simpelt - i serie med fremløb fra kedel ind i bund af tank 1. Fra top af tank 1 til bund af tank 2 og fra top af tank 2 ud i dine varmegivere samt omløbet retur til bund af kedel.
På den måde får du varmest vand i toppen af tank 2 og den bedste effekt når du skal trække på bufferen.
? Bliver der ikke koldt i huset uanset?

Jeg mener omtalte personer er jo ikke mere hjemme fordi beholderne bliver koblet på anden vis? Hele tankegangen omkring buffere er jo netop, at man lader på dem i perioder, hvor man kan fyre og tapper for energi, når man ikke kan....

Du kan altid koble så den prioritere opvarmning af anlæg så det sker før ladning på beholdere f.eks. når returtemperatur fra anlæg stiger. Det er udtryk for at der ikke bruges energi på radiatorer og så kan der lades.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis