Indkøb af solcelleanlæg, vikrningsgrad, service og andre relevante informatiner søges???vante

Hej alle GDS'ere
Jeg prøver, at hjælpe en god kollega med at samle information omkring solcelle anlæg/invertere da han står og vil investere i et sådan.
Vi har prøvet og kigge lidt her på siden, men synes ikke at finde konkret svar på spørgsmålene. So here goes.
Vi søger information fra brugere, som har anlæg kørende og kan fortælle lidt om følgende.
Hvor mange watt levere anlægget på årsbasis (gennemsnit) i forhold til hvad der blev lovet?
Hvordan er servicen fra sælger/montørs side?
Har der været problemer, hvis ja hvilket og hvordan blev disse løst?

Hvilke solcelle typer OG mærker er toppen af poppen? Det samme spørgsmål gælder for invertere(n)
Nogle siger Danvoss invertere er noget skrammel og larmer, nogle erfaringer med dette?
Han er ikke nødvendigvis ude efter det billigste anlæg, men det BEDSTE. Så håber I herinde, kan hjælpe med at finde dette.

Mvh Christian og Boye

 Mvh Christian / Elektriker

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har lige fået et fint lille anlæg sat op fra Solarventi -SV30 placeret på sydfacade af huset.Meget fin service og montering gået ok. Men det er alene et lukket kreds med ventilator og solceller (6 +12 w) til opvarmning af kælder.
Jeg har kun haft det kørende en lille uges tid - så har desværre ikke reelle tal endnu.

Det er ikke specielt kønt at se på ! - men håber at få lidt erfaringer på lille niveau, inden jeg skal have et større anlæg op. Er også i afsøgngsfasen..
Tog lige et par billeder af mine solceller - dels af solcellepanelet med varmluftslanger - og dels af den indvendige side. Panelet består af solceller i midten og varmluftslanger i siderne.
Ret simpelt - men håber at få lidt erfaringer før jeg kaster mig ud i et større solcelle-projekt.




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis