Søger en smed til hjælp med undervandsrobot

Hej alle

Jeg er pt. igang med at bygge en undervandsrobot og har brug for kyndig fra en smed, så håber der er en her på siden som kan hjælpe mig.

Det problem jeg har er at jeg skal have lavet et vandtæt hus, som skal huse et videokamera, et 12v scooterbatteri og elektronik med styring, mikrocontroller, sensorer osv.

Jeg kunne godt tænke mig at lave det ud af en 150mm alurør (eller noget der ligner). Så skulle der være en flange i begge ender som passer ind i røret. Flangerne skal være ca. 3 cm større i diameter og være forsynet med 8 huller rundt i kanten. Det er så ideen at man vha. gevindstænger skal spænde disse to flanger sammen. Der skal så være en pakning mellem rør og flange i begge ender så huset bliver helt tæt.

I den ene flange skal der være et 10cm i diameter stort hul. Her skal der sættes et stykke plexiglas i og denne skal spændes fast, enten fra indersiden eller vha. en anden flange fra ydersiden, her skal der også være en pakning på hver side af plexiglasset for at gøre det tæt.

I den modsatte ende er flangen ligesom en prop, men der skal der være 3 huller af ca. 1 tommer med gevind, hvor man kan indsætte propper som man tætner på samme måde som VVS rør med hår og fedt (ved ikke om det er godt nok, men det regner jeg med). Men i hver prop skal der være et hul i midten, hvor kabler kan gå ind/ud og disse kabler bliver støbt ind i epoxy, for at tætne rundt om kablerne.

Det er sådan set det, men kan det laves og vil det virke? Jeg regner med et tryk på omkring 4 bar, da jeg maksimalt vil ned på 30meter dybt vand. Jeg har ingen ide om, hvad det ville koste at lave i materialer og arbejdstid, men alle ideer til at lave det smartere og/eller billigere er velkomne.

På forhånd tak

Mvh. Jacob
Hej alle Jeg er pt. igang med at bygge en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.

Det lyder rigtig godt kasper, jeg smider en pb.

Mht. den kabelgennemføring og epoxy metoden, så er mit netværkskabel på 100m som jeg købte igår i biltema, til min store forundren, ikke lavet af helt små tynde tråde, men af solid kobber. Så hver af de små 8 ledninger er massive og kraftige.

Mvh. Jacob
Jeg har sendt dig en mail PEK/Tøser, men ved ikke om du har modtaget den? Mvh. Jacob
Var det egentligt ikke lettere at tryksætte røret istedet. Så hvis den skal ned på 30m så pump lidt over 3 bar i. Det meste elektronik kan vel klare dette.
Så er det snarere en luftboble der vil ud end vand der vil ind.
Hej. Jeg ved ikke om det virker at tryksætte røret, men egentligt så er trykket ikke noget problem, hvis blot røret er lavet korrekt, for det er alligevel kun 30meter jeg vil ned og det burde man nok kunne bygge noget tæt med. Jeg tænker også at det eneste som en tryksætning af røret ville gøre, var at man kunne bygge røret i en mindre godstykkelse, men så tror jeg man kommer for langt ned i godstykkelse til at man kan få O-ringe osv. til at blive presset ensartede nok.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også