Besøg af Dronningen - Avernakø og Lyø. Lidt fotos fra dagen.

Hej Allesammen

Her kommer en stribe fotos fra Kongeskibet og alt hvad der følger med af ledsagebåde, PET osv, på et besøg på de små øer. Jeg og fotointeresseret ven prøvede at få billeder fra besøget.
Startede i Korshavn/Avernakø, og fulgte med til Molen v Avernakø og sidst til Lyø.
Her er udvalgt nogen maritime billeder:

Kongeskibet i Faaborg Onsdag 6/6 aften:


7/6 - Torsdag: Korshavn. Det er bare hvidt det hele - man skal passe på at man ikke bliver smittet med pænheds-baciller, Redningsveste er hvide, hatte og det hele:


Selv ankeret og de første meter kæde er dælme hvidt:
'

Der følger to marine hjemmeværnskuttere med, den ene til "de fine", den anden til De kongelige.
Bemærk denne HJV 806 - den er fra Ærø, og når man er fra Marstal, så skal det ikke gå ubemærket hen - så naturligvis er Ærøflaget med på RIBén (De vil jo gerne løsrives fra Danmark, har jeg ladet mig fortælle):


Og der er politifolk og PET og molen er blevet spulet og det hele er fint:



Her er MHV 806 igen - bemærk endnu et Ærø-flag under styrbord saling, dog placeret UNDER vimplen fra SOK, hvis det kan tillægges nogen betydning. Det kunne måske betyde at de ikke udelukker muligheden at blive regeret af SOK, som alternativ til at blive en selvstændig nation.



Her kan I se PET som drønede rundt i den røde RIB, og tjekkede samtlige småbåde, som kom forbi:


Og så et sidste billede hvor Færgen lægger ind til Lyø sidst på dagen.
Det er Kongeskibet til højre.



Vi havde en fin dag med ret godt vejr, og vi fik en stribe fotos
---- håber at i havde lidt fornøjelse af at se verdens måske hvideste skib.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan alså ikke se at det hører hjemme i det her forum , lad Biledbladet og andre snobbe sladreblade om det......................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hej Svend

Tja - det er ikke fordi jeg er specielt Royalistisk selv - men på den anden side, er der ikke mange der har et kongeskib.

Forum om sejlads og oplevelser:
- Hm -og så prøv lige at tænke på, at vi har haft sejlads en hel dag rundt mellem øerne.
Vi har haft oplevelser med at se på alle ledsagebåde og hvordan politiet og HJV har arrangeret en masse praktiske ting.

Og så tænkte jeg at nogen fotos af diverse skibe i den sammenhæng var interessant for andre - men det er det måske ikke, og så beklager jeg meget.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
jeg syntes det var nogle rigtig gode billeder og forklaring der fulgte. Og jo, det hoere da under dette forum, da i jo har haft en god dag med sejlads, og se forskellige baade. Hvis man ikke bryder sig om kongeskibet og det der hoere med, kan man jo lade vaere med at se paa dette indlaeg. der staar jo i overskriften hvad det er.....
Mvh Team baatgaard
det er nogle flotte billeder af skibet og andre både.
og kirken er ved renovering. med (stilladser).!

bare lidt nysgerie.

hvilket kamera der bliver brugt. til de flotte billeder.!


dem der klynker over billederne kan de kigge uden om tråden.
Hej baatgaard og hans2

Tak for jeres kommentarer - så får jeg jo lyst til at finde nogen billeder frem en anden dag også.

Fotograferet med et godt amatørkamera- Olympus spejrefleks E 510 og et par forskellige zoomlinser - ikke det vildt fine/dyre, men OK til mig.
Taget i raw + enkel billedbehandling i Picasa til dette brug, fordi det er dejligt nemt og hurtigt: Rette horisont, lidt kontrast og lignende med lyset, og så beskære lidt.

Det er sjovt at prøve at tage billeder på vandet - og faktisk rigtigt svært, fordi tingene lissom ikke står stille :-)

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce
Gode billeder, og rart med lidt info om dem også .......... Og ja man vælger jo selv hvilke indlæg man "GIDER" læse/kigge på
tag du roligt nogle flere båd billeder

Tim  
 
Det er nogle fine billeder med gode forklaringer til. Tak for dem.

Dine historier om Ærø'sk selvstændighed får mig til at tænke på, da jeg for mange år siden gik på Svendborg Bølgeuniversitet (Navigationsskolen). Dengang havde Mærsk Master sat verdensrekord i slæb med en trosse. Et kæmpe isbjerg.
Vi regnede, gangede og dividerede lidt og fandt ud af, hvor mange ankerhåndteringsskibe af Mærsk Master-klassen, der skulle til at slæbe Ærø afsted, og hvor lang tid det ville tage at få øen ned til Kielerbugten.Resultatet af beregningerne satte vi under en A3 plakat med teksten "Ø TIL SALG" og "SOLGT TIL TYSKLAND" . Plakaten kom op at hænge på skolen, og på et af byens kollegier. På sidstnævnte sted havde de marstalske gymnasiepiger meget svært ved at se humoren.

På den måde fik dine fine billeder også et lille finurligt grin frem på mit trætte ansigt. Tak igen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

HansTotal:

Der er da intet underligt i stiladset. På rådhuset i Århus er det stadig ikke taget ned. Det har stået der siden de byggede tårnet. Se link:

http://www.almanak.dk/kultur/event/...aadhus.htm



Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hej alle kan mand ikke lide de bilder og hvad der er skrevet så kan mand bare springe over de links og læse andet i stedfor mand skriver her for at glæde andre med de oplevsel mand har så forsætte alle andre med at komme med dem og ikke lade en der moske ikke har fået sex med partnern i nat
med de vendliske hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis