Pris og info på: Nyt vindue i væg, hul i muren til vinduet

Hej

Vi vil gerne have et nyt vindue ud til omverdenen. 

Hvad koster det at få lavet et hul i muren (hulrums mur med mursten). og få opsat vinduet?

Hvilken slags håndværker er det som gør det? Murer? Tømmer? begge?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange pege har du?
Og må vi selv bestemme vinduets størrelse? :o)

En murer først.
Og så en tømrer.
Skal vinduet passe i hullet?
Hvis ikke kan mureren skiftes ud med en sprængningsmand eller en BobCat, og tømreren med en bagerlærling. 

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja sorry jeg kan godt se det var lidt et fjollet sprøgsmål. Håber I kan hjælpe alligevel.

Vinduet skal være sådan ca. 130bx110h, eller hvad nu et standard mål er i ca. den størrelse. Vinduet pris er jeg heller ikke interesseret i, det kan man slå op på div. hjemmesider. Mest håndværker timerne med at lave hullet, indsætte vinduet og rette skaderne op bagefter.

Lidt flere oplysninger vil nok være en fordel.
Hvilken type mur er det, hvor høj er muren osv.(går der eks. en gennemgående trærem over alle vinduerne, som på nogle ældre huse, er det jo ret ligetil, at lave hul til et vindue.)
Et billede vil være en god ting, og vil kunne besvare de fleste spørgsmål.

mvh jens
Annonce
Start indlæg:
(hulrums mur med mursten)
Hvilket vil sige to lag med mursten og et lag med isolering i mellem. Der er også noget groft puds uden på ydervægen, sandspartel på indervægen.

Vægen er 256cm høj, hvilken forskel gør det? Vil du have et billede af en helt blank hvid væg, eller er det et af de andre vinduer du vil have billede af?

Huset er fra 1938, og jeg har ingen anelse om der er en trærem over de eksisterende vinduer, ikke synligt i alle fald.

Det var sådan set bare et ca. estimat jeg var ude efter. Koster det 1 mil. er det lige meget.
Ligger lokalet på 1. Sal eller i stuen? Du skal sandsynligvis have revet væggen ned til loftet, da der skal en armeret overligger ind over vinduesrammen. Er der el-installationer i væggen?

 

Vægen er i stue etagen.

Der er ingen el installationer hvor vinduet skal være eller over den (men under)
Ja der skal jo indmures nogle armerede overliggere
Hvis der er hulmursisoleret med leca eller flamingo, er det lidt mere besværligt, at lave hullet, da den type løber ud når der kommer hul.
En mure vil vel kunne lave "hullet" med indmuing af armerede overligere, samt pudse op i kanter, og vindusfyldnig,samt lave en sålbænk.
Mon ikke det tage ca 20 timer, så kan du j selv gange med timeprisen, som vel er 5-600 kr, samt lidt til materialer.
Isætning af vinduet og evt malerarbejde, er jo nem gør det selv arbejde
mvh jens
Isoleringen er rockuld, det er lavet en gang i 80'erne. Jeg har været inde og røre ved det da jeg lavede noget andet.

Ok så ca. 10.000,- for murer, og jeg har set et sted at en tømmer tager ca. 2000,- for et vindue, hvis ikke jeg gør det selv og så et vindue til 2000-5000,-

Mange tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også