Polyester spartel hærder - Hvor meget hærder?

Godaften folkens

Jeg skal i gang med at spartle og der skal jo hærder i polyester spartlen. Men hvor meget hærder skal der i? - Og kan jeg komme til at putte for meget i?

Det er dette produkt jeg har til at ligge http://www.billigbilpleje.dk/Resources/Files/84-000055.jpg?width=200&height=200&color=ffffff&reflect=40

Og jeg bruger den medfulgte blå "spartel-ting", den er forholdvis lille i forhold til billedet, men hvor meget af hærder fra tupen skal jeg bruge når jeg tager en smule spartel op på den "blå ting" man bruger når man skal spartle?

Jeg er lidt i tvivl om hvis jeg ikke kommer nok hærder i, at det så ikke vil tørre helt eller om man bare skal vente ekstra ekstra lang tid?

Håber der er nogen derude som lige vil hjælpe mig videre med dette "problem"

På forhånd tak

:-D
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sådan en lidt sjov ting, som man lære efter hånden. Reelt skulle man jo veje de to ting så de havde de rigtige mængder i forhold til hinanden. Men en ting er sikker, det er bedre at blande for lidt i end for meget. For blander du for meget i, hærder det alt for hurtigt og så holder det ikke særlig længe da det nærmest bliver "skørt"
Men du skal blande det grundigt inden du bruger det. Den lille blå ting er altså en blandespartel, du skal blande din spartel på en lidt større flade, så der er plads til at ælte det sammen.

Det er faktisk ikke så kritisk, med mængden af hærder, det viktigste er at få det blandet godt sammen.
Jeg plejer at have en lille rest hærder tilbage, når spartelmassen er brugt op, jeg har aldrig haft problemer med spartel der ikke hærder op.

Jeg foretrækker at blande det sammen, med en metalspartet, især hvis det er en større portion.

mvh jens

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg vil lige prøve mig frem først, med en mindre portion og se hvordan det hærder bare lige for at prøve først på et eller andet inden jeg begynder for "alvor". Nu ved jeg da med sikkerhed at jeg ikke skal bruge for meget

Men jeg takker mange gange for hjælpen

:-D
Hvis det er sådan et sæt med en stor tube spartel og en lille tube hærder, har du næsten svaret - der er nøjagtig hærder nok i den lille tube til indholdet i den store...

Eller som mekaniker Ed China i Wheeler Dealers på Discovery siger: En ært hærder til en golfbold spartel.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja det er den store tube spartel med lille tube hærder i. Men jeg skulle kun bruge en lille del af det, så det var for at høre, da jeg ikke vil blande det hele sammen når det ikke er det hele der skal bruges.

Men ja, jeg fandt også senere "tippet" med en hærder på størrelse med en ært til det som svarer til en golfbold sparte - Men tak igen

:-D
Hvis det er spartel på tube, så skal du trykke to lige lange "pølser" ud, fra spartel og hærder, så passer det.
mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også