Fremkaldelse af 3 ruller film

Hej
Datteren har holdt fest og gæsterne medbragte 3 engangskameraer og nu har den gode datter overladt opgaven til mig at få "det der filmhalløj" fremkaldt. Hun aner ikke hvad det er ;-)
Spørgsmålet lyder nu. Hvor / hvem fremkalder en film og lægger den enten på cd/dvd eller på nettet?
Hun ønsker ikke papirsbileder og vi bor Århus Syd.

Tror jeg vil fortælle hende om gamle dage, en dag snart, hvor vi kigger papirsbilleder imens.

PS. Jeg er ikke gammel, da jeg kun er 46 år ;-)

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan prøve at spøre fotohandler ad om de kan fremkalde billeder
og overfør til på cdrom. eller på papirbilleder hvis andet ikke kan lade sig gøre.!
men på nettet kan alle enhvær se dem. hvis ikke krypter dem.!!!

men praktisk indgangskamera er lig med papirbilleder og negativerne.
kan sikkert overføres til cdrom.!
Da burde du da med din alder, vide at man aflevere sine film eller engangs kamaraer hos en Fotoforhandler, der så fremkalder billederne på papir, hvorefter han indskanner dem på en cd. Så din datter kan altså ikke undgå papir billederne.
Forhåbentlig har du ikke skilt engangs kamaraerne ad, de må kun åbnes i et mørkekammer.
håndværkeren.

engangskamera. er ikke så store fare for at åbne kameraet
og pille filmen ud. de leveres udspolet i engangskamera når du køber dem.
spolet ind i kassetten når alle billeder er taget.
og det er 135 film der bruges. 35mm film. der bruges af spejlrefleks kameraer!

og jeg har en af engangskamera. der er åbnet og filmen er pillet ud og fremkaldt.
meget simpelt lukker i kameraet.

men det er bedst at indlevere engangskameraene til fremkaldelse i fotobutikken.!
Hej alle
Tak for jeres forslag og svar.

Fotobutikker har jeg ikke besøgt de sidste 20 år, så jeg anede ikke hvor der lå nogen. Men vi fandt et par stk. på strøget og andre steder.
Fremkaldelse af filmrullen og scanning af negativ direkte til cd - 79 kr.
Fremkaldelse af filmrullen og ikke andet - 40 kr.

Så det er muligt at undgå papirsbilleder.

I mange år brugte vi foto service fra f.eks. SuperBrugsen. Det var en pose og max 1 ruller pr. pose og så x man af hvad man ønskede retur.
Med digital kameraes indførsel i huset, har fremkaldelse af billeder været under 5 papirsbilleder ialt.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Nu er dette godt nok en gammel tråd, men aligevel.

Jeg fotografere både analog SLR og digitalt SLR.
Fremkaldsen af ASLR, sker hos fotohandleren, men kun negativerne, billederne fra negativer laver jeg selv på min printer (Canon MG8150). S/H fremkalder jeg selv alt, jeg kan ikke lade det gode gamle håndværk gå til spilde og så er det hyggeligt at stå i mørkekammeret med fed musik lave billeder.
Annonce
Skrevet af HenrikC. på 03 mar 2013 09:37
Nu er dette godt nok en gammel tråd, men aligevel.

Jeg fotografere både analog SLR og digitalt SLR.
Fremkaldsen af ASLR, sker hos fotohandleren, men kun negativerne, billederne fra negativer laver jeg selv på min printer (Canon MG8150). S/H fremkalder jeg selv alt, jeg kan ikke lade det gode gamle håndværk gå til spilde og så er det hyggeligt at stå i mørkekammeret med fed musik lave billeder.
Hej HenrikC
ser at du laver billeder på den "gammaldags" måde - rart at nogen holder ved de gamle skikke.
Har en del mørkekammerudstyr (bl.a. Opemus forstørrelsesapp. - fremkaldertanke til film -  mørkekammerlys med mere)
Kunne du være interesseret i at overtage noget af det til meget billige penge ???
Bor i postnummer 4220 - Korsør
Hilsne Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn.

Det er pænt at tænke på mig ang. udstyr. Men jeg har mit ejet, så nej tak.


Venligst
Henrik C.
Når nu den søde P. Bjørn tilbyder dig sådan et godt tilbud, så må du da sige jamen det er lige hvad jeg mangler, jeg var bare ikke klar over det.
Nu kan jeg ( du ) lave to kamre et til sort /hvid fremkaldelse og et til farve billeder.
Hej.
Jeg har arbejdet meget med film og billeder i "gamle" dage, men efter gentagne flytninger er der mangler i udstyret, og nu har min datter udtrykt ønske om at lære om fremkaldelse og kopiering, så jeg er interesseret. Men prisen. Jeg er arbejdsløs og må leve af min unge kone og det jeg kan fange ude bagved, såeh 

mvh

 varmetossen

Håndværker.



Det duer ikke med farve da jeg er farveblind.

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis