Fremkaldelse af 3 ruller film

Hej
Datteren har holdt fest og gæsterne medbragte 3 engangskameraer og nu har den gode datter overladt opgaven til mig at få "det der filmhalløj" fremkaldt. Hun aner ikke hvad det er ;-)
Spørgsmålet lyder nu. Hvor / hvem fremkalder en film og lægger den enten på cd/dvd eller på nettet?
Hun ønsker ikke papirsbileder og vi bor Århus Syd.

Tror jeg vil fortælle hende om gamle dage, en dag snart, hvor vi kigger papirsbilleder imens.

PS. Jeg er ikke gammel, da jeg kun er 46 år ;-)

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hej Datteren har holdt fest og gæsterne medbragte... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej klaus.

Jeg har et Durst forstørrelses apparat, til farve og S/H billeder for ca. kr 500.
Da jeg er farveblind, bruger jeg det ikke.

Jeg bruger mit gamle opemus, da jeg også fremkalder i 24X36 og 6X6 i S/H.

Venligst Henrik C.

Ps. Apparatet står i Roskilde.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 04 mar 2013 11:15
Hej.
Jeg har arbejdet meget med film og billeder i "gamle" dage, men efter gentagne flytninger er der mangler i udstyret, og nu har min datter udtrykt ønske om at lære om fremkaldelse og kopiering, så jeg er interesseret. Men prisen. Jeg er arbejdsløs og må leve af min unge kone og det jeg kan fange ude bagved, såeh 

mvh
Hej

Jeg regner  IKKE  med den store formue for udstyret - vi kan nok blive enige om et sted i nærheden af 300 Kr. for det hele - klapramme - mørkekammerlamper - pincetter Opemus i original kuffert ( kun til s/h ) - kan bruges til 6x6 film og glasløs ramme til 24X36 med en rimelig god Belar optik ( tror jeg nok )- tørreapp. med højglansplader ( uden ridser ) - fremkaldertanke til film samt div. som jeg ikke kan huske. Kan afhentes i Korsør hvis interesseret
Hilsner POlobjøre

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det tilbud kan næsten ikke gøres bedre Klaus.
Hvis jeg manglede noget, havde jeg købt det hele.

Venligst Henrik C.
Til Polobjørn:
Det lyder helt ok. Sæt bare et SOLGT-skilt på kassen. Vi har nogle gode venner på Møllebjergvej, så det sku nok være muligt at få arrangeret noget. Om ikke andet ser vi dem et eller andet sted på sydsjælland den sidste lørdag i måneden hvis det ikke bliver før.

mvh

Og til Henrik C.
Til mit formål er Polobjørns tilbud rigtig godt. I disse moderne tider er her scanner og printer til de få, der skal på papir, selv om jeg stadig vældig godt kan lide at blare i de gamle albummer.
Er lige nu ved at scanne nogle negativer fra min ungdom af børnenes oldeforældre o.l.
og scanneren kan lige tage 6x9 med lidt indsats.

mvh

varmetossen

Til Polobjørn:
Det lyder helt ok. Sæt bare et SOLGT-skilt på kassen. Vi har nogle gode venner på Møllebjergvej, så det sku nok være muligt at få arrangeret noget. Om ikke andet ser vi dem et eller andet sted på sydsjælland den sidste lørdag i måneden hvis det ikke bliver før.

Det er helt ok - jeg kan godt aflevere udstyret på møllebjergvej  -  MEN   det bliver først en gang efter weekenden fordi vi skal have fødselsdag lørdag, men send eventuelt en PB med navn og addresse så leverer jeg udstyret mod betaling af de 300 Kr
Ved ikke rigtig hvordan det hele ser ud fordi kasserne har ikke været åbnet i mere end 10 år, men de har stået tørt og godt, så det burde være OK
Hilsner Polobjørn.

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Hej.
 Ingen panik. Og god fest.
Det jeg udtrykte dårligt var at vi ser vores venner den sidste lørdag i måneden, så vi når det.
Du får en meddelelse når jeg får fundet derind

mvh

varmetossen

Og så til Bindestreg1.
Det kørte langt ud, men endte godt.
alle hilsener til LDS

mvh

varmetossen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele