windows vil ik starte op

Skal bruge en computernørd nu...grundet strømafbrydelse kan jeg ik få gang i min computer...starter windows normalt...windows startbilled kommer frem hvor den loader...når den så kommer til password går min skærm i sort...men kan stadig se mus markøren...what to do?

Formater drev er ik en mulighed da jeg SKAL have fat i nogle filer, billeder og video på "skrivebordet" som ik ligger på harddisken. Har også prøvet at starte op i fejlsikret tilstand...samme sort skærm.
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Inden du laver for meget rav i den, så få den kigget igennem af en der ved noget om det, eks. der hvor du købte den.
Tony .... Skrivebordet er en del af harddisken ... Tror du skal putte den i en pose og finde een til at rep den

 

Hvis filerne er kritiske, så hent dem ud fra harddisken inden du sender den til reparation.
Symptomerne tyder på, at der er en Windows-fil, der er er gået i stykker, men at din HD stadig kan læse/skrive.

Tag din HD ud af maskinen -efter du har slukket helt ned.
Sæt din HD i et USB-drev og forbind dette til en anden PC.
Nu har du adgang til at se filerne på hele din HD, også dem der ligger på skrivebordet. De ligger på C:\User\XX\desktop. XX er computerens navn. Ellers ligger de i C:\brugere\XX\skrivebord, hvis det er en dansk Windows du bruger.
Du kan også søge på navnet på en fil som du ved ligger der.
Kopier de kritiske filer ud på den anden PC eller elt en USB-stick. Nå ja, tag alle de filer ud du gerne vil gemme. Så er der styr på den sag, hvis maskinen går til de evige marker.

Du kan også lave et disk-check ved at åbne Computer, højreklikke på drevet, klik på egenskaber og vælg fanen Funktioner. Her vælger du diskcheck og sætter kryds i automatisk fejlretning. Det kan måske rette fejlen, så din PC kan kører igen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Prøv evt først med en anden skærm. Er det en bærbar, så sæt en ekstern skærm på. Det kan være signalet til skærmen, der svigter.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
har du en "recovery disk".!

den kan "reberer" windows.
hvis den fulde med da du købte computeren.?
Rene; De gange jeg har haft lavet en genoprettelse på coputeren er mapper oprettet på skrivebordet forsvundet så som billeder og videoer og ik til at finde igen.
Hey Chr; Er også ret sikker på det er en windows-fil der er knækket pga strømafbrydelsen. Har godt hørt det det første du skriver om...kan man også det når selve windows ligger på harddisken(den ligger på en partion for sig selv) og har så en anden partion med alt andet. Den anden computer man skal bruge for evt at hente de filer have windows eller hvordan? Tror ik jeg kan forbinde den til en usb da harddisken er en ældre model...du ved dem med det brede smalle stik.


Hans2Hansen; Nej det kan den nemlig ik...har kun en mulighed som er genoprettelse og er bange for jeg mister de mapper med billeder og video der er oprettet på skrivebordet.
rigtige mænd tager ikke backop. de græder.!

har du taget en kopi af indholdet inden computeren broker sig.
bland andet over i usb nøglen eller eksternt harddisk.!
(video og billeder)
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis