windows vil ik starte op

Skal bruge en computernørd nu...grundet strømafbrydelse kan jeg ik få gang i min computer...starter windows normalt...windows startbilled kommer frem hvor den loader...når den så kommer til password går min skærm i sort...men kan stadig se mus markøren...what to do?

Formater drev er ik en mulighed da jeg SKAL have fat i nogle filer, billeder og video på "skrivebordet" som ik ligger på harddisken. Har også prøvet at starte op i fejlsikret tilstand...samme sort skærm.
Skal bruge en computernørd nu...grundet... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hans2Hansen; Nej for den når jo ik at starte op...der hvor man skal logge på med password er skærmen gået i stå...
muligheden er der.
så er jeg bange for at harddisken er kracket.
og jeg har prøvet det samme.
og det kostede en ny harddisk.
men alt hæld. hade jeg brændt det ned på dvd.inden det skete.
da strømmen svigtede. sade haddisken en ret kraftig "klik"
og det kostede den livet.
og det var på en stationært computer.
puha. og livet er reddet.

Hvilken version af windows er det og har du den originale installations cd?

Du kan forsøge at starte med cd´en i og så vælge reparer. Den proces berører kun systemfiler.

Det er også en mulighed at flytte harddisken over i en anden computer, du behøver ikke nødvendigvis et usb-kabinet til dette formål!

Aldrig gå ned på udstyr!

Hvis din harddisk er af den game type, så er det et IDE-stik, der sidder på den.
Er det er bærbar eller en stationær maskine?
Hvis den er stationær, så kan du bruge en anden stationær, som har IDE diske, hvis du ikke har et IDE-USB-drev. Der er normalt plads til to, ellers kan du tage CD/DVD drever fra og sætte din defekte disk i. Det virker på samme måde som hvis den sidder i et USB-kabinet. Du skal muligvis flytte på jumperen på harddisken (den lille dims, der sidder ved siden af IDE-stikket med en lille "klips" på). På hver databus (det brede kabel) kan skal der være et MASTERdrev, og så kan der være et slavedrev også. Din problem disk skal være slave, hvis den sidder sammen med en anden disk på bussen, da der altid fra masteren. Hvordan jumperen skal sættes fremgår normalt af den lable der sidder på disken.

Hvis det er en bærbar, så skal du bruge et USB-drev til en lille IDE-disk. Det er sjældent der er plads til to diske i en bærbar, og det er noget bøvl at komme længere ind i sådan en.

Uanset hvilket udstyr du bruger, så vil du -hvis disken kan læses- kunne se en ny disk (din problemdisk) på den computer, du bruger til at reparere med. Derfra er fremgangsmåden som ovenstående.

Jeg håber det giver mening. Det er ved at være et par år siden jeg har arbejdet med IDE-diske. Min gamle IDE-maskine står med LINUX på og bruges kun en gang imellem, sådan lidt for sjov.

Chr.

Jeg ved ikke, om det kræver windows i reparationscomputeren. Man kan godt hente filer mm fra USB til en LINUX-maskine, men jeg ville ikke turde forsøge at lave disk-check etc med en sådan.
Og jeg ville heller ikke sætte en problematisk Windows disk påIDE- bussen i en LINUX maskine. Ganske enkelt, fordi jeg ikke ved, hvordan de forskellige allokeringstabeller arbejder sammen, og der skal nødig ske yderligere skader på den i forvejen trælse disk.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hvorfor er der ingen der foreslår manden at trykke f8 under opstart og vælge "sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede" i boot menuen?

Det er det første man gør inden man begynder at skrue pc fra hinanden.

Elektronikteknikeren
Hvorfor er der ingen der foreslår manden at trykke f8 under opstart og vælge "sidste kendte konfiguration hvor systemet virkede" i boot menuen?

Elektronikteknikeren

Elektronikteknikeren
3. gang for prins knud..

Elektronikteknikeren
Skrevet af Gregeren på 04 jul 2012 20:09

Fordi nogle af os har det nemmere med en skruetrækker end en tastaturtast.
Og fordi nogle af os (det er bl.a mig i flertal) ikke lige havde tænkt den tanke.
Godt forslag!

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis