El-motor i sejlbåden Høghen

Beskrivelse

I 2007 fik vi installeret en ASMO elmotor i båden. Den kørte fint de første fire år, derefter begyndte nden at gå i stå når vi skulle sejle fremad. Den standser få sekunder efter opstart, derefter starter den selv op igen. Det mønster gentager sig hele tiden. Det går fint med at bakke, der er der ingen problemer. Det ser bare fjollet ud når vi bakker rundt ude på Århus bugten. Hvem kan hjælpe?

Jeg har allerede fået gode svar fra Maskinsnedler og Henrik R.

Henrik R har lavet en fin analyse af problemet, som jeg er meget taknemmelig for. Den hjælper mig meget på vej med at løse problemet.

Hvis nogen derude har oplevet samme problem med en ASMO elmotor hører jeg gerne om det.

Høghen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nok ikke direkte svar på spørgsmålet, men lige et par indput.
Jeg går ud fra det er et elektrisk problem, et oplagt bud vile være kontakten/relæet til frem ad drift. Når nu den fungere, problemløst i "bakgearet".
Eller er der en termosikring, der slår fra ved for højtr strømforbrug.
mvh jens
Hej Jens
Det er helt sikkert et elektrisk problem.
Alle kontakter/relæer og termosikring er gemt i en firkantet blok af plastik. Det er en fuldelektronisk styring og den er godt pakket ind i plastik. Så det må være noget med at bytte hele blokken (Motorstyringen) ud med en ny og så må jeg håbe på at problemet er løst.
At ombytte + og - er en god ide, så kan jeg bakke fremad.
Tak for svaret

Høghen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis