Dreje en vandrør samling

Hej gør-det-selv folket,

Jeg har en vandhane der stritter vandret ud fra væggen (se billeder) og jeg ville gerne have den drejet så at den vendte nedad paralelt med væggen. Der sidder en samlingsting på vandrøret.

Mit spørgsmål er: kan jeg selv dreje samlingen så vandhanen kommer til at vende på hovedet og følge væggen eller skal jeg have en fagmand ud. Jeg har ikke selv sat den op.

Mvh,
Stefan 

Mvh,
Stefan
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej stefan det billede ud henviser til hvor har du gæmt det. Som udgangspungt må du selv udskifte eller afmonter en vandhane/torilet og ligende vis der sidder en hane lige bag/eller under vandhanen gør der ikke det skal du have fat i en vvs´er
Mvh nicolai
Den er ifølge billedet pakket med garn og salve, så jeg ville selv  gøre forsøget. Drej den forsigtigt nedaf, indtil den sidder som du ønsker; men hold nøje øje med at det ikke begynder at dryppe nogle steder.
mange tak for svarene.

Det er ikke selve vandhanen jeg vil dreje, men den samling der sidder på røret bagved og som vandhanen sidder på, kan jeg bare dreje den med en rørtang eller lignende? Jeg har forsøgt blidt men er bange for om man kan ødelægge noget?

Mvh,
Stefan
Jeg er med på at det er t-stykket som vandhanen sidder på, som du vil dreje. Prøv en gang til med rørtangen, der skal nogle gange tages lidt til før det begynder at rykke på sig. Og hold endelig kontra på de dele, som ikke skal gi' sig.
Hvis du har mulighed for at lukke for vandet til strengen før du rokker i den, så er det da altid en god idé.
Annonce
Super, tak - Jeg giver det et forsøg i morgen, jeg troede det var "smart" at lade vandet være åbent således at man kan se hvis det er utæt og begynder at dryppe?

Mvh,
Stefan
Hej Stefan. Det kan du selvfølgelig have ret i, så god fornøjelse med forsøget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis