ventileringsbånd...

Hej.

Vi står her og skal sælge hus, og kan i tilstandsrapporten se, at ventileringsbåndene ved rygning og grater ikke slutter tæt imod tagfladerne på såvel hus som carport. Nu er jeg ikke håndværker og må indrømme, at jeg ikke er klar over, hvad jeg egentlig kigger på deroppe...men jeg vil gerne gøre noget ved det, for det er husets eneste k3.

Lyder det som en stor opgave eller noget jeg nemt ville kunne klare selv?
Hvad kan man umiddelbart gøre?

Håber på gode svar og vejledning fra erfarne fagfolk!

:-
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at fortælle hvilket tag du har på dit hus - og carport.

Tagkonstruktion, tagbeklædning osv.

Står der virkeligt "ventileringsbåndene"?

Det kan være lidt problematisk at lave den slags ting selv.
Fordi en køber jo nok vil have dokumentation for at skaden er lavet rigtigt, korrekt samt ordentligt.
Hvilket f.eks. sikres med en faktura fra et håndværkerfirma af en slags!
Som Bull skriver kommer det helt an på hvilket tag i har.

I væreste fald skal du have rygningen af for at sætte nyt ventilationsbånd på, her kan man tage nogle meter af gangen. så du ikke skal have rygningen ned fra taget.

Jeg ville nok vælge at ligge en stribe klæbefuge op under båndet og så trykke det ned mod taget. såfrem det kan nå.

Hvis dit tag er 30 graders kan du godt stå på det, men er vi oppe i 45 grader så er det straks en sværer opgave.


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Det er tagkonstruktion med høj ryg, men ikke værre end at man godt kan stå på taget og arbejde - har tidligere hjulpet en håndværker deroppe. Det er cement- eller betontegl.

Er en stribe klæbefuge tilstrækkeligt, hvis man skal have bygningssagkyndig ud at kigge igen?

Og ja, der står ventileringsbånd. Det var også derfor, at jeg endte her på denne side, for man kan ikke google "ventileringsbånd", og når man så i forvejen er lidt på bar bund, så er det noget møg, når man skal til at gætte på, hvad det rigtige mon kan være....


:-
Ventileringsbåndene er sikkert ikke fastklæbet p.g.a. din håndværker har sjusket, og prøvet at klæbe dem fast på støvede eller fugtige tagsten, og det er ikke sikkert at der er klæbeevne tilbage på båndene.

Det er sikkert en form for butyl der er klæbemidlet på båndene så du skal have fat i en klæber/fugemasse der kan arbejde sammen men dette materiale, så spørg enten leverandøren af ventilationsbåndene eller en leverandør af fugemasse som f.eks. Dana Lim's tekniske afdeling.

Jeg går ud fra at det er et tagstenstag der er tale om?
Ja, det er tagstenstag.

Nu er det ikke os selv, der har fået huset bygget i sin tid, det er fra 2001, og vi købte det i 2007, så det med at finde frem til leverandør af ventileringsbåndene...prøver at se om vi ikke kan få en mand til at komme og kigge på det, og fortælle, hvad vi skal bruge.

Tak for info.


:-
Der er ikke noget fusk i at klæbe dem fast til tagstenene med klæber, så det kan du roligt gøre.

Du kan også købe butyl bånd, Det klæber øjeblikkeligt. Nogle gange så kan du på en varm sommerdag, faktisk bare trykke det ned, også klæber det butyl bånd der sidder på fint, stenene kan have været fugtige den dag de lavede det, og det falder altså ikke selv ned, heller ikke efter mange år.

Men som Orla siger så skal der ikke være skidt og støv.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis