Tyverialarm

Hej folkens

Jeg er på jagt efter en tyverialarm og ja - man kan få en hel masse med abonnement (med/uden vagt), men jeg vil hellere have en løsning hvor systemet er mit eget og jeg ikke har en masse løbende udgifter.

Jeg har selvfølgelig googlet en hel del og hold da op hvor er der mange kina-bokse på markedet! Det er ret svært at spotte hvad der er godt og skidt og det ser ud som om de alle er mere eller mindre ens og ligesom blot dækker den laveste fællesnævner.

Jeg har en række krav hvor jeg synes det er svært at finde et system der kan klare det hele... så håber lidt nogen herinde kan hjælpe. Her er mit "drømmealarmsystem":

  • Er godkendt af og udløser en rabat hos mit forsikringsselskab (tryg)
  • Ingen løbende udgifter (med undtagelse af sms'er/data for simkortet)
  • Det ignorerer fuldstændigt vores kat
  • Har et kamera der virker i mørke med en rimelig billedkvalitet.
  • Ringer op/sms'er til mobilen ved alarm og giver mulighed for at lytte med på hvad der sker.
  • Sender MMS med video/billeder af hvad der sker, så jeg kan tillade mig at ringe til politiet
  • Opdeling i 3-4 zoner:
  1. "Skal" (dvs. ydre døre og vinduer),
  2. kælder rumovervågning,
  3. stue plan rum overvågning
  4. og evt. haven (fx via 2 vores havelåger). 
  • Zoner må gerne kunne kombineres efter hvad vi selv laver så hvis vi er hjemme og sidder på terrassen vil det kun være zone 4 der var til. Sidder vi og ser tv om aftenen kobles zone 1 og 2 til. Sover vi på 1. salen eller er vi ikke hjemme kobles 1+2 og 3 til (men ikke 4 da posten jo skal kunne komme ind) osv...
  • Det kunne være rigtigt lækkert hvis zone 4 udløste en "blid" alarm - nærmest bare en slags dørklokke, så vi vidste at der kom gæster når vi sad ude i haven...
  • har en app til iphone så den kan betjenes via denne
  • må gerne have en back-up forbindelse via internettet (jeg har TDC router hvor den kan få sit eget stik hvis det skulle være) - det vil også gøre kameraovervågning via min iphone mulig

Nogle gode bud?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som et drømme system ja, dog tror jeg hvis det overhovedet er muligt at finde en, som kan disse ting som "privat", så tror jeg udgiften vil være stor, samt jeg tror ikke du kommer udenom at skulle ofre/tilkøbe nogle abo. hver måned for at få alle de aps, funktioner osv. til at fungere som du gerne vil have.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Et sådanne system tilbyde vi der hvor jeg arbejder.

Dog uden video integration. De billeder er tit utydelige og svære at se om det er det ene eller det andet.

Tilgengæld tilbydes der app til telefon (Android/Apple) samt tablets.

Du bestemmer selv om du vil have kontrolcentral på, men mener bestemt forsikringen kræver dette for at nedsætte prisen. Mener det koster ca. 100 kr./md.

Når det så er sagt så er det langt fra et billigt anlæg (20.000+). Og lige på prisen er det ikke lavet til private boliger. Dog sætter vi op for dem der vil

Jesper Pedersen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis