Male mit badeværelse - tage bad 1 time efter, hvordan ?

Hey 

Jeg skal have malet mit badeværelses vægge - springer loftet over, da det er pænt nok 

Mit problem er, at jeg har behov for en 5-10 minutters dusch lige efter jeg har malet - min lokale Flügger siger det er mindre smart, da det vil afgive fugt til det netop malede væg område i badeværelset og jeg giver dem ret......MEN skal have et bad og har ikke en nabo eller andre muligheder - så mit spørgsmål går på om jeg mon kan afdække området lige ved væggene omkring der, hvor jeg tager badet og så satse på, at være forsigtig og ikke sjaske for meget med vandet og så stole på, at det nok skal klare til det.....

Eller er jeg idiot og vil jeg ødelægge det område jeg netop har brugt 1 time på at male 

Kan jeg putte noget plastdæknignen henover området og sørge for at mit bad er så koldt som muligt, så der er mindst mulig damp på væggene bagefter 

På forhånd tak for råd og hjælp !

Mvh Claus, Kbh Ø
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at tage en tur i svømmehallen eller motionscenter, når du er færdig med at male? Så slipper du også for at skulle i gang med afdækning af vægge mv.
Skrevet af lrp på 09 jun 2012 23:42
Hvad med at tage en tur i svømmehallen eller motionscenter, når du er færdig med at male? Så slipper du også for at skulle i gang med afdækning af vægge mv.

-----
Skal helst have taget mit bad i mit badeværelse lige bagefter - OCD grunde og andet jeg ikke kan komme ind på her 

Hvis jeg tog på hotel, motionscenter eller andet bagefter og tog badet så skrev jeg jo ikke dette indlæg 

Mvh Claus, Kbh Ø
Hvad med en god gammeldags etagevask? (varmt vand i håndvasken og så i gang med sæbe og en vaskeklud)


Venlig hilsen

Jens

Hvis der virkelig er tale om noget OCD-halløj, så det bare ikke kan være anderledens vil jeg foreslå følgende:

Sørg for at de malede vægge ikke er kolde (hold en høj rumpemperatur i lang tid inden de males/du tager bad), så er der mindre risiko for at dampen kondenserer på væggene.

Sørg for at væggene er afskærmet for stænk.

Åben alle vinduer og døre og tænd eventuelt ventilation lige inden du tager badet, så mest muligt damp kan forsvinde væk.

Tag et så koldt og kort bad som muligt. Sluk eventuelt for vandet mens du sæber dig ind/vasker hår.

Ikke en optimal løsning, men det burde nok kunne lade sig gøre.

Ps. Jeg er ikke maler, så det er bare min vurdering.

Venlig hilsen

Jens

Fuld knald på varmen, så alt er varmt... Men det er jo ikke i selv brusekabinen du skal male??
Hvis det er så prøv at tørre så meget som muligt med en hårtørre og start nedefra...

Og vent til en dag hvor luftfugtigheden udenfor er lav.. og luft ud mens du maler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også