spots

Hej.

Jeg går og skal til og lave spots i flere rum i mit hus, jeg skal have de gamle lofter ned, og i den anledning ligger jeg mere isolering på loftet, ny forskalling og sætter nyt gipsloft op.

MEN...

jeg har en drøm jeg gerne vil have lavet nogle spots, er kommet frem til jeg vil have LED op, da det er sundere for miljø samt billigere i el regning - skal bare have fundet nogle pære der er pæne og se på vil gerne have de ligner en halogen pære så meget som muligt.

Mine spørgsmål er, hvad ledning skal jeg bruge til og forbinde alle spots'ene med? jeg skal vel have en safebox op da jeg ikke vil sætte dem direkte op i isoleringen så har kigget på følgende safebox og er kommet frem til en fra harald nyborg men er det et godt valg?

Min plan er og samle alle ledninger i et lampe udtag, som jeg har i alle lofter, så jeg blot kan bruge samme kontakt som sidder i væggen, men hvad ledning skal jeg bruge til og forbinde alle spots sammen? og hvordan gør jeg samt hvad materialer skal jeg bruge, jeg er lidt på bar bund.

hvordan gør jeg det nemmest? vil gerne have sat safebox op gider ikke dem man smider direkte i isolering.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
når du laver spots er det en fast installation som skal udføres af en aut. eletrikker. så vil anbefale du rådføre dig med din eletrikker inden du smider noget kabel op.

forstår ikke hvorfor du vil havde safebokse op?
hvis det var mig ville jeg vælge 230v spot som er godkendt til direkte montering i isolering og med sløjfeklemmer (da der så vil være mere plads til isolering, og de er nemmere og placere)
af kabel viller jeg vælge noget downlight kabel af typen SIHF/PVC 3g1,5 90grader
eks.
http://www.lite-house.dk/shop/downlight-kabel-sihf-3990p.html
Hej jqgarn

Med de nye typer spots der er kommet på markedet inden for de sidste par år kan jeg ikke rigtig se hvad man skal bruge safebox til mere, medmindre man vil have 50W halogenpærer i og at man vil være dobbelt sikret. Og selvfølgelig også hvis man køber en spot som ikke er godkendt til at montere direkte i brandbart- og isolerings materiale.

Hvis jeg skulle hen og lave nye lofter i dag, ville jeg helt klart vælge LED spots som bliver monteret med 90°varmebestandigt halogenledning




Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis