Betongulv - slibning - hvornår og "hvordan"

Hej,

Så fik jeg i torsdags støbt mit betongulv i mit kommende værksted Af en første gang at være synes jeg det virker rimelig okay (der er et par buler rundt omkring mv - men det er ret småting - alt i alt er vi nede i det lave milimeter).

Jeg regner med jeg til efteråret - eller måske først næste forår skal have klinker på - men indtil da vil jeg lige have slebet gulvet (skal jeg vel under alle omstædigheder før klinkerne kommer på?).

Det er her spørgsmålet opstår:
 - Hvornår kan jeg tidligst slibe gulvet? Kan jeg allerede gøre det i løbet af næste/sidst på næste uge. Jeg ved der går ca 28 dage ved 20c før betonen opnår optimal styrke - men ville være rart hvis jeg kunne slibe inden.

- Og hvordan ville i slibe det så det bliver godt nok? Det drejer sig om knap 20m² - så det er relativt overkommeligt. Er det nødvendig at hive fat i en af de store betonslibere? Eller kan jeg klare mig med en håndhold og en støvmaskine - og en god slat tålmodighed? 

Eller er det slet ikke nødvendig at slibe det (udover de buler der er rundt omkring - som vel kan tages med en diamant slibekop? Der er ligesom et hvid lag øverst (nok noget betonslam) - så det bør vel komme væk - eller kan man fjerne det på en anden måde?


/Johan

/Johan
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan sagtens slibe det nu, lej en stor gulvsliber og kør det hele over en gang så slammet er væk, og slib bulerne så de forsvinder
Tak for svarene

Er der nogle der har erfaring med "ABS 833" gulvsliberen? Kan se den ikke er såååå dyr at leje forhold til det andre - og nemmere at transportere selv.

Et billede af den her for en god ordens skyld:
http://www.tholmarks.se/FileRoot/Prev/4069_1.jpg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis