Blækpriser - helt generelt...

Hej alle

Jeg har lige bestilt ekstra blæk til vores Canon-printer. Den er - sådan i forhold til mange andre printere - rørende billig i forbrug. Kompatibel blæk 40 kr pr patron, den bruger 5 forskellige, det kan man købe i sampak for ca. 180 kr.

Men begynder man at regne lidt - så bliver man ked

Regnestykket herunder er meget overordnet - der kan være op til en faktor 10 i forskel afhængig af printer og leverandør, men uanset hvad, så skriger det til himlen

1 stk. blækpatron koster 40 kr. Den indeholder 15 ml blæk, som vi i retfærdighedens navn giver massefylde 2, altså vejer blækket ca. 30 gram.

Regnestykket hedder så 40kr / 0,030kg = 1333 kr/kg, omkring 6 gange prisen for okse-inderfilét... for noget, der mest består af vand og så lidt pigment-pulver...

For originalt blæk kan prisen ganges med 2 - 2½.

For f.eks. HP-patroner, hvor printerhovedet skiftes med blækpatronen, kan det yderligere ganges med 2 - 3

Så forstår man pludselig godt, at folk gider stå med plastik-handsker, injektionssprøjter og kanyler og genfylde deres patroner med blæk til eksempelvis 200 kr/liter, og skifte og nulstille blæktæller-chip...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, mange en producent af ludervand (parfume) misunder printerproducenterne den prisi de kan sælge til.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis