Vailant Gaskedel starter selvom gulvvarme er slukket

Hej alle

Håber nogle kan hjælpe mig på vej.

Jeg har et Vailant Ecotec 136 gasfyr fra 2004.

Jeg har for 3 uger side slukket for centralvarmen - frejeknappen er drejet helt over mod venstre og skulle være slukket. Forbrugsvandsvarmeknappen er stadig på 55 grader, som altid.

Nu har jeg så opdaget, at den stadig producerer varmt vand til gulvvarmen og sender rundt så gulvet bliver varmet op. Jeg har sikret mig adskillige gange at drejeknappen til centralvarmen er drejet så langt mod uret den kan og har "klikket" så det skulle være slukket.

Hvordan søren skal jeg slukke for det, så det ikke står og varmer hele sommeren?

Pfh tak.
Kristian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du slukket cirkulations pumpen?

Elektronikteknikeren
At knappen er drejet helt til venstre betyder ikke nødvendigvis at der er lukket vor vandet. Ventilen kan være utæt. Hvis der er telestater eller lignende regulering på gulvkredsene, så luk for dem også og se om det hjælper.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Du kan sandsynligvis ikke slukke på kedlen på den måde du opfatter!

Som udgangspunkt har en gaskedel en hovedafbryder - den slukker alt og så har du heller ikke varmt vand... ikke lige det du vil.

Det lyder umiddelbart som om du drejer på noget forkert? Hvis du ikke har en vejrkompensator på dvs. varmeproduktion efter udetemperatur har du vel model " nærig" dvs. med sommer/vinter knap? Så stiller du den på sommer og dermed ingen vand i gulvvarmen..... dvs. med mindre din brugsvandprioriteringsventil er utæt og f.eks. gulvvarmen kalder på varme samtidig!

Visse gaskedler har også en minimumstermperatur dvs. den kan ikke lave "koldere" vand end f.eks. 30 °C og er der hul igennem dvs. det som opfattes som varmebehov, så køles kedlen ned med returvand og starter op.

Ellers luk for gennemløbet i gulvvarmen - det løber ikke der over uden der er et hul det kan løbe ind og ud af!!!

Endelig er der jo muligheden RTFM (Read the F.... manual) igen...
Alle anlæg er forskellige og det kan være meget svært at give dig svar på hvad der sker med din gulvvarme.
Et bud kunne være at du har en gulvvarme styring som laver varme til en bestemt temp.
Du skal nok prøve at sætte dig lidt mere ind i hvad der sker i dit anlæg.
Prøv at følge de varme rør til gulvvarme. Måske er der en føler eller noget andet som styre varmen til dit gulv.
Der er også mange der godt kan lide varme i gulvet hele året og har fået en spec. løsning på dette.
I store træk skal du nok sætte dig lidt mere ind i dit anlæg eller kontakte en fagmand, som evt. kan fortælle dig det

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis