Udskiftning af friskluft blæser og skift af tandrem på Skoda Fabia Combi, 1,9 TDI, årg. 2008

Hej LDS'er

Kan det virkelig passe, at man skal have afmonteret instrumentbordet for at kunne skifte friskluftblæsermotoren på en Skoda Fabia Combi, 1,9 TDI, årg. 2008? Bilen har klimaanlæg.

Et andet spørgsmål er hvornår man bør skifte tandremmen på ovenstående bil?
Såvidt jeg har kunne finde ud af, så anbefaler Skoda et interval som hedder 150.000 km eller 5 år. Det skal lige siges, at bilen har kørt ca. 125.500 km og er indreg. første gang den 08.05.2008

Men da jeg har hørt andre mekaniker anbefale/sige:

1)   150.000 eller 4 år
2)   Skift nu, da tidligere interval har været 120.000 km. og intervallet er ændret uden at lave ændringer på tandrem eller mekanik.

Så er jeg som sagt blevet ret meget i tvivl om, hvad der er bedst at gøre, for såvidt jeg forstår, så er det jo mig som i sidste ende står med sorteper, hvis tandremmen knækker, altså ingen garanti af nogen art  - Heller ej fra Skoda selv, hvis man følger deres anbefalinger på 150000 km. eller 5 år.

På forhånd tak for eventuelle svar.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke ualmindeligt at bygge en bil op omkring defrosteren så det skulle ikke undre mig.
Skift den tandrem + det løse NU.
René
Hej
Stik hovedet ned under instrumentbrædtet i højre side af bilen - fjern eventuelt en skum beklædning ( 2 fingerskruer måske ) og se om ikke blæsermotoren sidder lige der !
Med hensyn til tandrem med vandpumpe og strammerhjul m.m. så prøv at spørge på et af de uafhængie værksteder om udskiftningstermin  ( kan slåes op i "autodata" og lignende programmmer  eller spørg måske hos VW -  det er jo dem der fremstiller motoren til din skoda.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn

Jeg har netop også spurgt SMC/VW, og de har sagt 150.000 km eller 5 år.
Men når jeg så spørger om, hvem der står med "sorte Per" (udgiften), hvis tandremmen alligevel knækker før tid eller kilometer, ja så er det jo på mit ansvar - Altså jeg skal betale.
Det synes jeg et eller andet sted, er forkert for man burde kunne stole på deres rådgivning ellers er det sgu for let, bare at slynge nogle tal ud - I andre erhverv bliver man straffet økonomisk hårdt, hvis man siger noget som ikke "holder vand"/ er rigtigt.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej

Er der nogen der ved, hvad det koster og hvor lang tid det tager, at få skiftet sådan en tandrem med vandpumpe og strammerhjul - Altså komplet?

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej.Det ved værkstedet. Det er meget forskelligt fra model til model. Jeg skiftede generatoren på en Seat Toledo TDI. det tog mig ti arbejdstimer og jeg har sagt nej til at skifte tandremmen :-/

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis