Ekstra Cirkulations pumpe til varmepumpe?

Jeg har fået sat en Toshiba varmepumpe op som virker på, nogenlunde, følgende måde:

unit'en laver varme som cirkulere i en streng som enten varmer varmtvandsbeholderen eller buffertanken (140L).

Buffertanken forsyner så gulvvarme kredsen. Men jeg har lidt problemer med at få varmen over i gulvvarme kredsen og har så tænkt om ikke der skal sidde en pumpe?

Altså sådan at der er en pumpe som "presser" vandet ind i gulvvarme shunten, når vel at mærke kredsen skal bruge varmen.

Ved ikke om det giver mening men hvis ikke må i lige sige til, så må jeg lige lege Klevin

Jesper Pedersen

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et tilsvarende system, og jeg har en cirkulationspumpe på gulvkredsen.

Min buffer er bare en beholder med 4 tilslutninger, hvor 2 munder ud i toppen og 2 i bunden. Vandet vil derfor uden den eksterne cirkulationspumpe bare cirkulere fra min indedel gennem bufferen.
Når det er sagt: Jeg slukkede min eksterne cirkulationspumpe her for ca. 10 dage siden, da det var varmt, og 3-4 dage efter var gulvet ikke synderligt koldere, og godt nok er der 300mm isolering, men jeg synes nu det var længe at holde sig varmt....

Nedenstående skitse (link) viser systemet, bortset fra jeg har glemt en kontraventil i den ene afgang fra bufferen (R1). Der burde efter min mening også en kontraventil på den anden retur, da buffervandet pt. kommer over indstillet temperatur, fordi det varmere vand fra VVB-opvarmning løber baglæns den vej ind nu (så vidt jeg lige kan gennemskue...) 

http://tinypic.com/r/15zoxgz/6

MVH Leo

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis