Hjælp til at rense plastik lygteglas

Hej

Jeg står med et mindre problem, jeg har fundet nogle klareblinklygteglas frem til bilen. Den højre side er helt klar og gennemsigtigt. Men desværre er venstre blinklygteglasset meget mere "gul" i farven, jeg går ud fra at det er solen og vejret der har været lidt for hård ved den?

Men hvordan renser jeg selve glasset? Det er som nævnt i overskriften lavet af plastik - Glasset er pillet af "parabolen", da parabolen er chrome og som jeg kan læse rundt på nettet har folk oplevet at den chrome farve kan smitte af nemt, så jeg har valgt at fjerne glasset da det kun er den som har fået det "gule" på sig.

Jeg ved ikke om der er et bestemt husholdningsmiddel af en art som kan få den gule farve af, så inden jeg begyndte at eksperimentere ville jeg lige forhøre mig herinde

Jeg håber at der er nogle derude, som vil hjælpe mig.

På forhånd tak

:-D
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For en måneds tid siden kom jeg til at kigge på mine forlygteglas (Passat97). De var gule/brune!! Jeg gik på værkstedet og fandt vandslibepapir nr. 600, 800, 1000 og 1200. Så vandsleb jeg glassene grundigt og i lang tid med de 4 kornstørrelser og sluttede endeligt af med polermiddel. Forsøget lykkedes. Glassene blev som nye! Dog kender jeg selvfølgelig ikke langtidsvirkningen, -om jeg måske har slebet en eller anden coatning ,så det ikke holder så længe. Men alternativet er nye lygter, og det kan jo stadig gøres.

Venlig hilsen
Knud
prøv at pensle plastglasset med en smule brun sæbe, rørt op med en anelse MEGET lidt salmiakspiritus, lad det ligge et par timer og skyl så med rent vand

endelig ikke opløsnings middel ,det er et gæt prøv med skurekrem førsøg forsigtigt

PEK

Tak for hjælpen, alle sammen

Jeg vil prøve at starte ud med brunsæben, den havde jeg selv lidt i tankerne

:-D
Hvis du vil slibe, så vær langsom og giv tid.. Bliver plasten varm så er det spildt.
Når du har slebet med de fire kornstørrelser så poler efter med tandpasta, men igen, pas på varmen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis