Fremføring af slanger til gulvvarme

Når der skal laves et svømmende gulv: 2 lag S150 gulvisolering, dampspærre, varmefordelingsplader + gulvvarme, gulvbeklædning.

Hvor i gulvkonstruktionen skal fremføring af slanger til gulvvarmen i de enkelte rum placeres?

Så vidt jeg ved skal slangerne i tomrør og isoleres frem til det rum hvor de skal bruges, gør man det ved at lægge slangen mellem de 2 lag S150 gulvisolering ved at fræse en rille?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare rille dem ned i oversiden af det øverste lag, og så bruge rør med isolering.

Hvorfor bruge S150? Har du stor last på dit gulv? Murer du vægge direkte oven på gulvet uden fundamenter eller er der tale om noget industrigulv?

Venlig hilsen

Jens

Hej Jens

S150 fordi gulvkonstruktionen opbygges uden beton, så strøer med varmefordelingspladerne ligger direkte ovenpå isoleringen (med dampspærre imellem)

Jeg havde også tænkt på at fræse slangen ned i øverste lag, men kan det ikke give nogle problemer med strøerne, som f.eks. ikke støtter der hvor slangen er fræset i? Rørene skal føres ubrudte frem til rummet fra shunten, så det må være tomrør + rørskåle? Jeg tænkte bare at hvis man fræste tomrør + røret ned mellem lagene var der ingen grund til isolering, da det i forvejen er omkrandset af isolering?

Mvh
Rasmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis