Skoda Octavia 1,9 TDI, Årg 2000 , Fejl i instrumentbordet.

Jeg har i længere tid haft problemer med instrumenterne i min Skoda Octavia. Indtil nu har det været en periodisk fejl -kommer og går uden nogen synlig grund- og den slags er jo ikke til at fejlsøge på.
Nu er fejlen blevet permanent! Jubiii, så kan man komme i gang.

Fejlen består i, at de fire viserinstrumenter fejler. Alle fire kommer og svigter på samme tid. Endvidere virker buzzeren, som advarer når man har glemt at slukke lyset, ikke. Jeg fik fat i en autoelektrikker, som mente at kende problemet, og han checkede alle lodninger i instrumentet. Men uden resultat.

Nu har jeg ved søgning på nettet fundet et forslag om at tage sikring Nr 15 ud. Det har jeg gjort, og hopla, så virker alle instrumenter igen. Blot med den bivirkning, at alle LCD-displays går ud, når tændingen afbrydes. Det er uret, km-tællerne og kørecomputeren. Endvidere resetter triptælleren, kørecomputeren og uret. Temperatur, tankmåler og omdrejningstæller bliver stående hvor de stod da tændingen blev afbrudt. Sætter jeg sikringen i igen er alt som før.

Som jeg tolker det er sikring Nr 15 den der søreger for strøm til instrumenterne, når tændingen er afbrudt, og en eller anden kontakt skal så skifte til strøm ad anden vej, når tændingen er sluttet til.
Spørgsmålet er så, hvor denne omskifter/kontakt/relæ sidder?
Eller er det noget helt andet?

Alle input er velkomne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved ikke om det hjælper men prøv og tage strømme fra en lille halv times tid
Chr. prøv at se på www.VAGcars.dk dersidder kompetente medlemmer, som sikkert kender svaret på dit spørgsmål.

fase
Har lige fået mit repareret her: http://nic-tec.com/product/skoda-octavia-speedometer-reperation-kombi-instrument-reperation-1u1-919-034l-1u1-919-033-a-vdo-1100-188/

Jens L
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis