Spørgsmål omkring fugt i mur

Hej!

I min stuelejlighed har jeg opdaget, at i det ene hjørne og et par meter ud til begge sider fra gulv til loft er det gamle tapet+maling lige til at rive af så let som ingenting. Og det er fordi muren er gennemfugtig, nærmest våd helt nede. Der lugter ret kraftigt af den velkendte kælderlugt, men jeg kan umiddelbart ikke se skimmelsvamp, og der har heller ikke været tegn uden på tapetet.

Det skal selvfølgelig ordnes. En ting er at muren skal tørres, men det er en større operation, som foreningen skal sætte i gang, for det er et generelt problem fra kælderen og op. Men hvad kan jeg gøre, og hvad skal jeg være opmærksom på?

Kan jeg bare sætte ny væv og male ovenpå nu? Eller kan man afhjælpe mit praktiske problem med en varmeblæser først? Og i forhold til svamp og det helbredsmæssige - kan det være skimmelsvamp, selvom der ikke er det mørke velkendte plamager? Fordi der er uden tvivl en fugtig kælderlugt.

Tak for svarene!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Det lyder ikke godt. Hvis der lugter af kælder så er der også vækst af skimmelsvampe og hvis det drejer sig om flere m2 så bør der gøres noget ved problemet så hurtigt som muligt. Når muren er så fugtig som du siger må der næsten være noget andet galt end "bare" opstigende grundfugt, så årsagen skal naturligvis afklares.

Før muren er affugtet kan du ikke opsætte væv og male.

Hvis du ønsker det kan jeg komme forbi og se nærmere på problemet.
Hey, tusind tak det ville da være super at få nogle hurtige erfarne øjne. Kan se at du også er på Nørrebro. Er det sådan, at du bare vil have en flaske rødvin for lige at droppe forbi?
Det skal ikke koste dig noget :-)
Hvis det viser sig at foreningen senere skal bruge noget på skrift, så kan der altid oprettes en sag.

Send mig din adresse på mail, så kan jeg komme forbi i morgen formiddag hvis du har tid.
fantastisk, mange tak. det ville virkelig være fedt! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også