Gæt en nøgle (nute)

Hejsa, jeg skal igang med at renovere et gammelt skrivebord, og da den gamle nøgle til skuffer og skabe er knækket, havde jeg egentligt tænkt mig at skifte alle låsene ud. Desværre har jeg ikke forfærdeligt mange midler at gøre godt med. Heldigvis fandt jeg den knækkede del af den gamle nøgle i en af låsene, og jeg ved nu hvordan den har set ud Jeg har ikke meget forstand på forskelige nøgletyper, men såvidt jeg kan se skal jeg have skaffet mig en nute nøgle. Derudover er jeg lidt i tvivl om hvad den ellers skal hedde.

Jeg har vedhæftet et billede af hvordan nøglen ca. skal se ud (med mål), og hvis der er en venlig sjæl derude der kunne skrive hvad den hed ville jeg være meget taknemmelig!



På forhånd tak

Venlig Hilsen
Frederik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kik forbi en låsesmed, og har du mulighed for at afmontere, en af låsene. Så tag en lås med, så er du sikker på, du får den nøgle der passer.
mvh jens
Det er også hvad jeg egentligt havde tænkt mig at gøre, har intet problem med at tage en lås med. Men jeg har ingen idé om hvad sådan et par nøgler koster (forestiller mig, at det er ret dyrt)? - Idéen med at få navnet på nøglen var lidt, at jeg kunne få dem billigt, fra en butik der handler med gamle beslag, nøgler og den slags.

Venlig Hilsen
Frederik
Fredrik

Prøv Tibberup Høkeren i Humlebæk, (google) de har mange forskellige gamle ting.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er lidt svært at sige præcist, men jeg vil tro at det skal være omkring 4 mm. i diameter (se evt. indlæg 1 for mål).

Venlig Hilsen
Frederik
Mange isenkræmmere og låsesmede har et bundt standardnøgler som man kan låne for at finde den rigtige, hvis det er en standard koster den ikke ret meget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis