Min hæk dør! Hjælp!

Er lidt desperat, for min hæk er tilsyneladende ved at dø. Den er plantet for 6 år siden og er blevet rigtig flot nogen steder, mens det gør lidt langsomt andre steder. For et par år siden blev et par af hækplanterne lidt visne at kigge på. Stadig grønne blade enkelte steder, men ellers en tør og kedelig pind at kigge på.

Siden har det bredt sig og i år er den helt gal, som kan ses på billederne herunder. Den er ikke helt død, da der som sagt er få grønne blade på. Men stammerne nede ved jorden, ser underligt ødelagte ud. På billederne kan man se, at samme hækplante har nogle ødelagte "stammer" og nogen der ser fine ud.

Er der nogn her, som har en ide om hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre? Lige nu hælder jeg til at grave hele skidtet op, da jeg er bange for at det "smitter" de omkringstående. Men jeg ved ikke om det er det rigtige at gøre, da jeg ikke kender årsagen.

Håber I kan hjælpe!











Mvh. AllanE
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ser underligt ud, som om noget har skrabet barken væk i bunden, tror det er derfor de lider. det kan også være salt vinter og is. har vejen været ryddet i vinter, har der ligget sne is op af hækken??

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
det kan også være at jorden, er hård, det ligner nybyggeri, hvis maskiner og håndværkre har brugt det hjørne som indgang, kan det skyldes traktose, så skal jorden løsnes lange ned, jeg havde samme problem, brugte et jordbor, lavede dybe huller 120 cm ned, fræsede jorden igennem og plantede hækplanterne lidt dybere end før, nu er de pæne igen.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Skrevet af Henrik S på 31 maj 2012 21:46
...kan det skyldes traktose, så skal jorden løsnes lange ned, ...

Ret sikkert bud :-) har set det i forbindelse med flere byggepladser - og særligt med den karakteristiske bredde som en kørevej.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis