Tidskrifkassetter m. sinkesaml.i krydsfiner

Hej
jeg har tænkt mig at lave en flok kassetter til alle de blade man absolut skal hav/gemme.
Jeg har nogle stykker stående af forskellig herkomst, dem der er pænest er dem fra træbutikken, så det er noget i den stil jeg vil lave. Jeg kan sagtens skære delene ud, men når det kommer til at lave sinkerne;så har jeg det lige som når jeg skal lægge papir i kopimaskinen når der skal stå noget på begge sider......Alt er vældig logisk, lige til at gå til.. og ud kommer der enten tryk på begge sider eller den ene side på hovedet.
1. alle dele er skåret ud
2. sinkeraggregatet er sat op
3. man starter med forstykke+højre sidestykke
4. forstykke+venstre sidestykke
5. bagstykke+højre sidestykke
6. bagstykke+venstre sidestykke
7. Hvis dette var en skuffe fræsede jeg en rille hele vejen rundt. og proppede bunden i,men  dette er 3.5 mm krydsfiner, så jeg vil gerne samle den med sinker, uden små huller i et hjørne eller to.....Nogen har gjort dette før mig og det er garanteret lige så nemt som at kopiere på begge sider.
Kom med nogen gode ideer, så jeg kan få alle mine blade sorteret og sat pænt op i reolen, så de kan samle støv.
Mth
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen Kære Helle, hvorfor gør du dog livet så svært for dig selv
Jamen søde Jørgen, jeg har den smukkeste krydsfiner, som jeg fik til overs da jeg lavede mine ovale kirsebæræsker. Og nu har jeg lige været over ved naboen og kigge på hans kassetter, der mangler sinkerne ganske enkelt 1 cm fra hjørnerne; genialt!
Og når aggregatet er indstillet til rette dybte, så er det altså ikke mere svært end, hvis det var legoklodser. Du må gerne komme over og prøve ;-).

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej. Lyt til en erfaren mand ,der bor i nærheden (Møn). Jeg har ca. 40 års opsamlede tidsskrifter om div. interesser plus bøgerne plus de rent fysiske ting. Skulle det hele op i dagligstuen kunne vi ikke se ud af vinduerne. Så det meste af disse dejlige ting må bo på anden måde, dog stadig tilgængelige.Ville også frygtelig gerne lave sinkede kassetter, kasser osv. men mangler stadig udstyret. Det kommer måske. Mvh

 varmetossen

Hej Klaus
udstyret er ikke slemt dyrt. En lille overfræser og et aggregat m skabelon, så er du kørende for omkring en tusse. Du må da godt komme ud og se, hvad det går ud på. Jeg er ikke nået så meget længere, da vi ligger i sengen m halsbetændele...Det var ikke fordi alle tidsskrifterne skal stå i stuen, der står rigeligt i forvejen, men måske på kontoret eller biblioteket.....Bare det at man kan se, hvad man har, vil være rart.
Mth
Helle, lidt længere ude ad vejen...

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Har sendt dig en PM.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

øh er ikke nogen ørn i dette. hvordan finder jeg din pm?

 varmetossen

Det skal du selvfølgelig ikke svare på. Finder det.

 varmetossen

En PM står for Privat Medelelse, det er usmart at skrive sin adr. her på siden, tænk på at der er temlig mange der læser her på siden.
ja ja ja dem der er velkomne kan bare komme og de andre tager hundene sig af !!!

 varmetossen

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis