Tidskrifkassetter m. sinkesaml.i krydsfiner

Hej
jeg har tænkt mig at lave en flok kassetter til alle de blade man absolut skal hav/gemme.
Jeg har nogle stykker stående af forskellig herkomst, dem der er pænest er dem fra træbutikken, så det er noget i den stil jeg vil lave. Jeg kan sagtens skære delene ud, men når det kommer til at lave sinkerne;så har jeg det lige som når jeg skal lægge papir i kopimaskinen når der skal stå noget på begge sider......Alt er vældig logisk, lige til at gå til.. og ud kommer der enten tryk på begge sider eller den ene side på hovedet.
1. alle dele er skåret ud
2. sinkeraggregatet er sat op
3. man starter med forstykke+højre sidestykke
4. forstykke+venstre sidestykke
5. bagstykke+højre sidestykke
6. bagstykke+venstre sidestykke
7. Hvis dette var en skuffe fræsede jeg en rille hele vejen rundt. og proppede bunden i,men  dette er 3.5 mm krydsfiner, så jeg vil gerne samle den med sinker, uden små huller i et hjørne eller to.....Nogen har gjort dette før mig og det er garanteret lige så nemt som at kopiere på begge sider.
Kom med nogen gode ideer, så jeg kan få alle mine blade sorteret og sat pænt op i reolen, så de kan samle støv.
Mth
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej jeg har tænkt mig at lave en flok kassetter... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu var det ikke just personer jeg tænkte på, men at du nu har givet mulighed for en overfyldt postkasse med alverdens reklamer.

Ok, så fik jeg lavet den tidsskrift-kassette, dette er første 'kladde'. Jeg er helt godt tilfreds m resultatet. Jeg har fået styr på rækkefølgen og fundet ud af at der skal være ekstra træ på begge sider af emnerne når de fræses ellers splitter finéren. Og så må de ikke være højere end bredden af aggregatet(skønt ord). Om det tog lang tid? Tjo..godt og vel en regnvejrsdag.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Tak Klaus min datter synes også at den er flot!
Hvis det regner i morgen, så fortsætter jeg. Du kender adressen, så kom bare forbi.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ja sinkerne ser fine ud, men buen ser ud som har du bidt træet af.
Som du dog kan udtrykke dig, Håndværker

Det hedder, rustikt!

Med venlig hilsen
ktm

 

Dette var en kladde søde,-for at afprøve om rækkefølgen for fræsningerne var korrekt.. og det var den! Prøv lige selv!

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis