Fundament til udekøkken i leca

Vi skal bygge et udekøkken i Lecablokke foran vores terrasse i vores nyttehave.

Huset/terrassen byggede vi sidste år på punktfundament med en træramme af trykimpr. træ.
Jeg tænker nu om det kan lade sig gøre at bygge udekøkkenet med samme type fundament, da det ville være let og til at arbejde med.

Udekøkkenet skulle i så fald bygges som et E ind mod terrassen på 6-8 punkter fyldt med beton og stolpebærere moteret på et skelet af træ. Når dette var størknet ville jeg begynde at bygge med Lecablokke som jeg limede sammen op til 90 cms højde. Herefter ville vi lægge en marmor bordplade med en svar hældning udaf så vandet kan løbe af. Jeg ville derefter ligge et enkelt lag leca hele vejen rundt ovenpå bordpladen så der kom en kant på 3 af siderne.

Fordelen ved at bygge punktfundament ville jo være at det ville være markant lettere at få det hele i vatter.

Mine spørgsmål er:
Kan det lade sig gøre at bygge med leca ovenpå træ?
Er det muligt at træet slår sig med efterfølgende revner osv?
Kan limen til lecablokke fæstne leca og træ?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan du ikke bare lave dit punkt fundament så det passer til lecablokkene,de skal jo støbe sammen alligevel, hvis det skal holde. Jeg ville nok vælge at støbe en bund, og derefter lægge leca derpå, det lyder jo temmeligt solidt, det ville da være en skam at skulle slå det hele fra hinanden igen om 15 år fordi, træet er rådnet.
Ellers kan du bygge bunden op i træ, det ville da se godt ud. Ser det for mig, tykke stolper i robenia, med en bagbeklædning, det kunne blive flot og bygget solidt kan det sagtens holde til marmor, det er også væsentligt lettere at bygge i.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis