Danfoss UNILYNX 3600 HV inverter

Jeg har en Danfoss UNILYNX 3600 Inverter i model HV.

Den findes i to modeller, HV og MV, hvor det spændingsområde den opererer i er forskelligt.

MPP voltage for de to er

MV: 180-350 V (den jeg burde ha)
HV: 260-500 V (den jeg har nu)


De solceller jeg nu har ventet på i et par år, er endeligt ved at være her snart. Desværre har de ændret på specifikationerne, så det ser nu ud til at den samlede spænding passer til MV modellen, og IKKE til HV modellen (se MPP ovenfor). Jeg kommer kun op op ca 220-240 V DC, hvor den oprindelige specifikation med de paneler jeg skal ha monteret, var 340 V DC. Men 240 V DC er ikke nok til overhovedet at starte HV invertere op - til gengæld passer det fint til MV modellen.

Så nu har jeg en ubrugt, men to år "gammel" inverter. Jeg har ikke engang haft den ude af kassen, og der er 3 års garanti tilbage.

Kan man omstille en HV til en MV?

Er der nogen der skal bruge en HV, som har en MV, eller bare nogen der vil købe den af mig til nedsat pris? (Nypris over 13000 kr)

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at kontakte Danfoss, de plejer at være yderst hjælpsome, så de vil kunne svare dig på, om en omstilling til lavere spænding, er en mulighed.
mvh jens
Det var mit næste skridt - jeg skrev det uden for normal åbningstid, men ville også lige høre her om der er nogen forslag.

Jeg har fået et tilbud - hvis jeg køber en ny model HV til over 13000, vil ha gi 2000 i bytte for min ubrugte MV model - og så kan jeg nærmest lige så godt sælge den til skrotpris ...

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

... og nu har jeg talt med Danfoss. Det er helt forskellig indmad, så man kan ikke bare lige ændre en lus, en chip eller ... der skal en ny til.

Hvad mon den er værd nu?

Ubrugt, har bare ligget i to år, ikke engang været ude af kassen. Der er stadig 3 år tilbage af de oprindelige 5 års garanti. Mon jeg ikke kan få 10000 for den, eller skal jeg længere ned?



Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

Kan du ikke koble dine solceller, så du får den spænding, du har brug for?

fase
Skrevet af S. fabrin på 31 maj 2012 12:27
Kan du ikke koble dine solceller, så du får den spænding, du har brug for?
Desværre, så er alle 12 i serie, og det er ikke nok. Jeg skal helt på på 17 paneler, dvs 5 ekstra, for bare lige at ha nok til en HV inverter. Det er fordi de ændrede specifikationern fra det oprindelige datablad. Det er sådan en ny kombineret solcelle-solvarme solfanger, med spejle i - og den ligner altså bare ikke eksisterende solceller på specifikationerne.

Jeg havde gerne haft flere paneler, men det ville så også kræve en større inverter alligevel, da der med 12 paneler er en Wp på 3600 W allerede.

Det er nok bare med at sælge den - og så se om jeg kan finde en type micro-inverter med individuel monitorering - og som også er godkendt i DK.

Nogle forslag?


Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

Annonce
Skrevet af osolemio på 31 maj 2012 21:17
Det er sådan en ny kombineret solcelle-solvarme solfanger, med spejle i - og den ligner altså bare ikke eksisterende solceller på specifikationerne.

Hvad er det for nogle solceller du skal have  ?  har du et link ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Flemming.S på 02 jun 2012 20:53
Hvad er det for nogle solceller du skal have  ?  har du et link ?

Der er ikke noget link, for de er ikke færdige til salg endnu. Jeg bøvler selv med forsinket leverance, af de paneler som jeg skal ha, af forskellige årsager. Men bare rolig, når de en gang - forhåbentligvis snart - bliver sat til, så skal der nok blive info om dem.

Gøre 1980'er rækkehus energirigtigt:

Fokuserer ikke på problemer, men på løsninger

Tænker globalt, inkluderer alle relevante årsag/virkning forhold 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis