Hjælp! Den gamle beboers urin i gulvet!

Hej! Jeg har købt en lejlighed som virkelig et et håndværkertilbud. Der var virkelig klamt så alt skulle laves. Og alt er også efterhånden blevet virkelig godt. Men da det store plankegulv skulle slibes begyndte der at lugte af tis og det blev også tydeligt at se da savsmuldet var væk. Et stort område hvor gulvet rigtig har ligget og suget kattetis under det gamle tykke væg til væg tæppe. Nu er gulvet så blevet malet fem gange med vandbaseret gulvmaling (to grund + tre farve) og så desværre slår både lugt og misfarvning sgu igennem. Hvad gør man? Det ligger i træet men også helt tydeligt kommer det op mellem planker og langs panel. Tak!
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah som jeg ser det er der kun to muligheder, enten lære du at leve med det eller også brækker du de planker op og fornyer dem.
Du kan maaske undgaa at det traenger igennem ved at bruge en spaerregrunder, det har jeg haft held med mht nicotin i en ejendom. jeg gav det 3 x spaerre grunder og det har ikke traengt igennem nu efter ca 3 aar, ellers er det nok som haandvaerkeren siger, op med de planker, og nye i.
Held og lykke med projektet.
Tak for svar... HVIS jeg ender med at skulle have hele det nyslebne og -malede gulv op for at lægge nyt (øv), så skal jeg bare også være virkelig sikker på at få alt med, for urinen ligger jo nok også i det underliggende materiale og ude i panelerne eller væggene lige under. Har nogen erfaring med, hvor meget jeg skal rive op og ud, og hvad man evt. kan lukke af med fx. dampspærre? Fordi hvis først hele det gamle gulv skal rives op så skal det eeeddermamne også gøres 100% rigtigt. Ellers er det jo bare noget "pis" Tak!
Prøv at gooooogle på: "Fjern kattetis"

Der er mange råd - måske osse nogle goe' - der dur.

Annonce
Hej igen! Nu har jeg malet tre gange med spærregrunder, og jeg trooor at den går. Derefter skal der males med farvet gulvmaling ovenpå. Og vil man så kunne give det lak derefter for at forsegle helt? Altså vil lakken lukke helt af for underliggende lugt?
Ihvertfald er lugt biologi - og forsvinder over tid.

Det er måske derfor penge ikke lugter! :o)
Du har ret i at lugt forsvinder, men det kan jo tage lang lang tid med stærk kattepis, så det kan jeg ikke vente på
Men det ville være fedt at høre, om nogen ved, om lak ovenpå det malede gulv vil kunne skærme af for ellers optrængende stank?
Ja, diffusionstæt lak eller maling hindre/hæmmer jo dampgennemgang - og dermed lugten.

Men dels er megen lak og maling jo diffusionsåben nu om dage.
Og dels bliver sprækkerne imellem brædderne jo måske kun delvis lukkede.
Og dels skal lakken "passe med" den maling hvorpå den påføres.

Snak med din malingshandler om den sag.
Tak! Det er i forvejen malet med spærregrunder. Og det virker næsten helt.jeg går ud fra at det et diffusionstæt...? Diffusionstæt lak - kan det være vandbaseret eller er det så noget kraftigere?
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også