Pletter på betongulv

Hej alle.

Jeg har et uisoleret betongulv i garagen, hvor der for nogle uger siden blev hældt et lag selvnivelerende spartelmasse på. Planen er, at der i løbet af sommeren skal afsluttes med en omgang epoxy maling. Jeg havde ikke nogen mistanke om at der var noget fugt i betongulvet inden spartelmassen kom på, andet end den sædvanlige kondens der kan være engang imellem når porten var åben, og den varme luft rammer det kolde gulv.

Der er nu kommet nogle mørke plamager nogle steder på gulvet, og spørgsmålet er derfor om det er noget grundfugt der kommer igennem, eller om det er noget der kan være spildt på det gamle gulv, der trænger igennem. Jeg synes at plamagerne er for "afgrænsede" til at det umiddelbart ligner fugt, men måske jeg tager fejl. Jeg har prøvet at lave fugttesten med nogle stykker plastik over de mørke plamager, men det ser ikke ud til at gøre plamagerne større, og der er ingen kondens på plastiken.

Der bliver luftet godt ud i garagen, og luftfugtigheden er rimelig ok (ligger lige nu på 40%, og temperaturen er 20 grader)

Hvad er Jeres umiddelbare vurdering?

På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At det er betongulvets skævheder der titter frem
Testen med påtapet plast skal jo vise om der dannes kondens på oversiden af plasten. Eller fugt imellem gulv og plast.

Og i en garage med åbne porte vil der sjældent forekomme kondens.

Og hvis der ikke forekommer fugt imellem plast og gulv - ja så er gulvet jo tørt.

Hvis spartelmassen iøvrigt er hård og tør. Så må det - som du selv mener - vel nærmet være noget spild af en slags. (Hvad pletterne vel også ligner?)

Spændende om de også slår igennem gulvmalingen! >)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Når nu det er et garage gulv, ville det være nærliggende at gætte på olie, hvordan er pletterne placeret i lokalet, kunne det passe med motoren på en parkeret bil?
Jeg renoverede min garage, det startede jeg med at vske gulvet meget grundigt, med en kraftig motorrens, som jeg husker det slog der ikke noget gennem da jeg brugte flyde spartel.
Jeg valget dog at lægge klinker, så det er ikke noget som slår i gennem her
Det ligner oliepletter der trænger igennem.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Det ligner oliepletter der trænger igennem.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg hælder også mest til at det er oliepletter. Der har ikke holdt biler i garagen før, da den har været brugt til værksted. Men den tidligere ejer kan sagtens tænkes at have spild diverse olieprodukter på det gamle betongulv.

Nu prøver jeg at give pletterne en omgang petrolium til at opløse evt olie og så noget cement der kan suge op bagefter. Så må jeg se hvad der sker. Hvis alt går galt, så må jeg droppe epoxyen for ikke at risikere at pletterne trænger igenne, og så ligger jeg klinker istedet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også