Vippe beslag?

Hejsa
Jeg har brug for nogle beslag, som kan "vippe". Skal lave en "skuffe" til bageplader osv. Som skal hænge på væggen. Nogle forslag?

På forhånd tak
Erik
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad hvorfor hvorhen o.s.v.
Jeg har endnu ikke set at der var tankelæsere her på LDS. så du er nød til at beskive noget bedre hvad det er du vil have hjælp til.
For fanden da også. Det er så let, at forstå det selv............

Forstil dig et skab, som skal åbnes fra toppen og ud. Og skal vippe omkring bunden af låggen. Med et stop, så lågen max. kan åbne med med skabets dybde for oven.

/Erik
Nåeh ikke andet
Jamen så har du jo princippet i et skoskab, der har du blot en tre sidet hylde med en forside monteret på tapper i bunden der går ind i det omgivende skab. Hvis du laver en kasse der kan indeholde pladerne, eventuelt med plads til bradepande og rist også, den skal så være åben foroven. Hertil laver du så en ramme med tre sider ( ingen bund)  som kassen passer ind i, hvor du så sætter nogle hjemme gjorte beslag der kan holde en metal tap i de yderste hjørner af kassen og på rammen, så vil denne kasse automatisk falde i når du slipper den.
Forstår du hvor jeg vil hen ?????
Jep, jeg er med, men de der tapper og hjemme gjorte beslag, må jeg lige have lidt hjælp til :-)
Dem laver du af . for beslagenes vedkommende, et par ligejern som du afskærer så der lige er lidt matriale omkring et hul.
Og tapperne kan du lave af en af de rigtigt lange skruer, som du afkorter i passende længde.
Nu ser jeg ideen.

Mange tak
Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis