Dørblad lukker ikke ordenligt i dørkarm

Hej alle.

Jeg har kastet mig ud i et byggeprojekt der inkluderer at opsætte en gipsvæg, dørkam og dørblad (Flexkarm og Swedoor). Gipsvæggen er nu bygget og kammen er monteret og i vater.

Før jeg spartlede gips væggen satte jeg døren fast på hængslerne i kammen, og efter lidt finjustering lukkede døren uden at ramme kammen eller "glide op" når den lukkes. Efter spartlingen er døren dog desværre gået lidt løs og rammer nu kammen når den er næsten lukket (dvs. den kan ikke lukkes helt).

Det ser ud til at det er det øverste hængsel ikke mere sidder ordenlig fast (se illustrationen nederst). Når jeg forsøger at sætte døren fast på øverste hængsel igen og lukker døren, rykker hængslet sig lidt ud og døren bliver så skæv at den rammer karmen. Jeg har forsøgt at fylde noget spartelmasse i hullerne i kammen og sætte skruerne fast igen, men det gider bare ikke holde.

Bliver jeg nødt il at købe en helt ny Karm, eller hvordan kan jeg få hængslerne til at sidde fast igen? Døren er massiv og derfor rimelig tung. Alle råd modtages



Mvh.
Morten
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke at dørhængslerne er justerbare på nogen måde.
Det skal bare "sige click" når du sætter dørpladen i karmen.

Hvis du har forsøgt at flytte på den hængsdel der er fastgjort i karmen skal du fylde de gamle skruehuller ud med træ. F.eks. tændstikker og lim.
Så kan hængslet nok fastgøres forsvarligt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også