Håndtag til havedør knækket - kan det udskiftes?

Hej med jer

Jeg har en havedør hvor håndtaget indvendigt er knækket af. Det var sådan da jeg overtog huset så jeg har ingen andelse om hvor døren er fra, og jeg kan umiddelbart ikke trække håndtaget ud på den anden side af døren (det sidder fast på en måde).

Som I kan se på billedet er skruerne af en type som er beregnet til at man kan skrue dem i, men ikke ud igen!

Kan jeg bore håndtaget ud og monterer et nyt? - Eller skal jeg virkelig skifte hele døren?




/Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige se det vedhæftede billede - men ellers findes det her:

http://s17.postimage.org/encpvpj0v/D_rh_ndtag.jpg

Det skal jo ikke være nemt!  

Gad vist hvorfor der er anvendt den slags skruer på INDVEVDIG side.  (Er du i fængsel?)

Hvad slags lås er det? Alm. låsekasse eler måske kantstangslås. Og hvor gammel?
Den dims der sidder lige over håndtaget.  Er det noget låse halløj?

Jeg gætter på at skruerne er gennemgående og ender i en gevind i det udvendige håndtag.

Men selv om du udborer skruehoverne -  hvad så? Har du stadig den afbrækkede indvendige del?



Hvad slags lås er det? Alm. låsekasse eler måske kantstangslås. Og hvor gammel?

Hest!


Den dims der sidder lige over håndtaget. Er det noget låse halløj?

Ja - når den er trykket ned kan man ikke åbne håndtaget.


Men selv om du udborer skruehoverne - hvad så? Har du stadig den afbrækkede indvendige del?

Jeg har desværre ikke den afbrækkede del - den var som på billedet da jeg overtog huset.
Et forslag.

Hvis du bare skal skifte det kan du evt tage en nedstryger og lave et spor gennem begge skruer + beslag. På den måde får du et spor så en flad skruetrækker kan få fat i skruerne. Du kommer så godt nok til at skifte det hele..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis