Lave egen beton jutter

Hejsa,

Jeg skal have støbt  et lille gulv (lidt under 20kvm) i næste uge - og skal i den forbindelse have konstrueret en jutter.

Det basale har jeg styr på - et ø110 kloakrør med en pind på. Men jeg synes jeg har hørt lidt forskelligt hvorvidt røret skal være åbent eller ej?

Har hørt en del sige at man skal smide propper i røret - så betonen ikke flyder ind og gør den besværlig at trække. Omvendt synes jeg de billeder (har aldrig set en i virkeligheden ) ikke ser ud til at have propper i enderne.

Nogle der kan opklare om røret skal være åbent eller ej?

/Johan
Hejsa, Jeg skal have støbt  et lille gulv (lidt... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af phpgeek på 29 maj 2012 18:32
Erik, hvor lang var skaftet du havde I din egentlig? Jeg har set de fleste "prof" er typisk 2 meter lange - og så lang er en sneskrabers skaft jo ikke (det er vel kun 1,2m eller lign?) - var det okay?


1,5 m vil jeg tro mit skaft var, men du kan jo bare selv lave det af en pind som du snitter til eller køber en rundstok i passende længde, eller låner skaftet fra din havekost (du kan jo bare gøre det rent bagefter). Skaftet går ikke i stykker af et skruehul. Fordelen med skaftet fra sneskovlen var at der var et godt håndgreb, men det kan undværes. Når du "jutter" skal det ske i en vinkel over 45 grader, da det er oppefra og ned at du skal "jutte", så du får luften ud (citat : Den afsluttende afretning sker med en såkaldt ”jutter”, et
let rør af plast eller aluminium, som påføres lette pulserende
bevægelser, som komprimerer og udglatter de øverste 2 - 3
cm af betonlaget. -->http://www.aalborgportland.dk/media..._lille.pdf)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis