Mahogni Kano/Epoxy

Hej med jer..

Jeg er den lykkelige ejer af en "ægte" furesø kano, bygget i mahogni (lister, spanter og køl)..

Den blev købt hjem for et par år siden, hvorefter jeg straks gik igang med at renovere den hvilket jeg lige skal love for var noget af et arbejde.

ALT lak blev skrabet af, og kanoen blev så mættet godt med olie, og herefter lak efter alle kunstens regler. Men jeg har fortrudt lakken!.

Jeg skal konstant smørre den over med lak for at holde den tæt, og det tager efterhånden alt sejlglæden ud af mig, så jeg tænker at fjerne alt lak igen, og så give den epoxy istedet.

Det skal selvfølgelig være gennemsigtig Epoxy, men er der nogle af jer der har erfaringer med det?..

Epoxyen skal naturligvis på ydersiden, indersiden skal stå "rå" kun med olie som billed viser
 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har godt nok aldrig haft en træbåd, men bliver den for tør i træet?? og er det normalt at man bruger lak til at få den tæt??

og her opfordre de ligefrem til at du ringer og får råd vedr. vedligeholdese, læs sidste linje.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også