Murersjusk


Vi har netop fået pudset vores hus af en murer, men jeg er ikke rigtigt tilfreds med resultatet. Jeg har vedhæftet en række billeder, kan i fortælle mig om det er mig der er for krævende eller kan man godt forlange at en murer, kan pudse et hus op uden synlige overlap, fordybninger, mærker efter tandspartel osv.

Vi har netop fået pudset vores hus af en murer... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har bestemt ikke nævnt, at jeg kan lave arbejde i murermester kvalitet, men det der er i mine øjne bare sjusk.
Selv ved døren og vinduer er der jo synlige niveau forskelle, det ville ikke gå hvis jeg lavede det, og er som nævnt ikke murer..

Mvh

Morten


Jeg kan til nød forstå små ujævnheder da sugninger kan forekomme, men ikke i denne grad (det er svært at vise på billeder   Derudover bør det alt andet lige, være nemmere at undgå fordybninger med den lille lagtykkelse der er lagt på. Det drejer sig om ca. 5 mm (netarmeret puds fra STO)

Det "sjove" med overlappene er at de er usynlige på 2 af husets sider (skyggesiderne) hvilket indikerer at han ikke har været obs. på at pudset har tørret hurtigt i det vejr vi havde i ugen op til pinse. (SJUSK)

Kan man reparere de steder, hvor der er fordybninger uden det kan ses bagefter ?? Til info skal muren males hvid.
At reppe på noget bliver sjældent kønt selvom det skal males, men det kan variere meget fra produkt til produkt

Mit forslag ville være at slibe evt overgang UDEN at gå i nettet (satans ned hvis fibrene begynder at stikke ud) og så give en omgang hvid fils

Nr 1 sparer du malingen og nr 2 bliver sådan en filset mat hvid bare såååå flot

Mvh Michael

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516


Hvordan er man stillet rent juridisk, hvis mureren mener arbejdet er i orden, og vi/jeg mener det ikke er????

Jeg har haft en anden murer ude og se på det - hans samlede kommentarer kan vist kompileres til et ord - SJUSK ....

I følge ham er der åbenlyse fejl og specielt hjørnerne vil være svære/umulige at rette op.
hvis man ikke kan blive enige vil man tage syn&skøn på arbejdet....dog har man set et par gange på tv2s håndværkersjusk program at det var noget svingende med de vurderinger desværre

Hvis det var mig der stod i din situation havde jeg taget en snak med ham der har lavet det...han kan ikke benægte at der er noget der skal rettes op på.

Havde det været en af mine svende der havde lavet det, havde jeg nok tilbudt at rette på det og filse huset i hvidt, mod de penge det ville have kostet dig at male huset. Så har det kostet dig det samme + at mureren har fået liiiidt af sine penge hjem

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Annonce
...tage syn & skøn!

Men endnu engang:
Uanset om arbejdet er udført i fast pris eller på timebetaling er der afgivet et tilbud.
Dette tilbud er afgivet på en standardblanket udarbejdet af muremesterens brancheorganisation.
(Med mindre tilbuddet er skrevet på bagsiden af en bagerpose)
Af tilbuddet fremgår hvilke betingelser der er gældende for tilbudet. Står normalt på bagsiden. Og af disse betingelser fremgår det hvad der skal ske såfremt der opstår uenighed om arbejdet!
Altså hvordan entreprenør og kunde er stillet - rent juridisk!

(Hvis tilbudet er skrevet på bagsiden af omtalte bagerpose - bliver det slemt op ad bakke - for kunden.)


Nedenstående har jeg sakset fra:

http://www.danske-bygningssagkyndige.dk/

Ydelser i forbindelse med syn og skøn
Ved tvister om bygningsskader, mangler ved udført håndværksarbejde, mangler i forhold til tilbud på entrepriser, økonomiske tvister i relation til bygningsarbejder o.l. tilbyder Danske Bygningssagkyndige følgende ydelser:

•Frivilligt syn og skøn, hvor skønsmanden udmeldes af tvistens parter i enighed.
•Syn og skøn, hvor skønsmanden udmeldes af retten efter indstilling fra en eller flere af sagens parter.
•Besigtigelse af bygningen med efterfølgende oplæg til, om der er baggrund for en sag.

Men frivilligt syn & skøn kan den ene part jo løbe fra - hvis "dommen" går ham imod. (Så vidt jeg ved!)

Derimod er der jo mere "bid" i en dom fra byretten.

Men proceduren må være at først skal der snakkes.

Snakken til fornuft er forsøgt, uden held

Han har rettet op på noget af det mest graverende, men 75 % af manglerne er der endnu. Han tilbyder at slå 1000,- kr. af det oprindelige tilbud  Jeg har fået et overslag fra en anden murer på godt 15.000 + moms for at udbedre, dette overslag blev givet inden mureren selv lavede nogle udbedringer. Jeg har tilbudt at acceptere et nedslag på 7000,-.

Hvad gør man  Kan jeg få en anden murer til at udbedre og trække udgiften fra det den oprindelige murer skulle have. Han burde betale. Det er ham der har lavet "lort" i det...
Nej, du har jo tilbudt et nedslag på 7000,- hvilket han har afvist helt.

Man kan ikke sådan bare lige få udbedret fejl og mangler, for håndværkerens penge, med mindre der er faldet en dom om det, så med mindre du stævner ham, så kommer du selv til at betale for udbedringen.

Det er simpelt hen det rene vanvid

Jeg har lige, oven i købet, fundet ud af at der er brugt forkert puds, hvor den pudsede flade er under eller tæt på jordniveau.
Ja, sådan er det desværre....

Så er der desværre kun syn og skøn, og evt. stævning tilbage...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også