Skyline lukker ned - er OISTER et alternativ?

Hej internet kyndige!

Jeg bor på landet og har haft internet fra Skyline indtil nu med OK tilfredshed.
Men nu lukker firmaet, og vi står uden internet i morgen! Hvad gør man lige? Vi har ikke noget kobber i ejendommen, så telefon og internet skal være trådløst.

Jeg har tænkt på OISTER mobilt bredbånd og har tjekket, at 3G netværket dækker vores område.

Dog er jeg lidt i tvivl om, hvad det kræver at få de samme forhold, som vi har haft indtil nu:

a) Jeg har ikke rigtig kunne finde (Pricerunner) nogen 3G routere med VOIP (IP-telefoni). Findes de?

b) Er der ben i at sætte WiFi router med IP-telefon op med OISTER?

Måske nogen har erfaringer på området - jeg ville være glad for alle råd, I måtte have.


Hilsen Jesper.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt spørgsmål. Jeg vil dog mene at der må være lige så stor chance for at Oister lukker og slukker som Skyline, uden at have nogle facts.
Køb en smartphone og lav hotspot - det vil bedst kunne svare sig. Hvis du ikke et it kyndig ville jeg droppe ip telefonen helt og blot købe et 3G abonnement. Jeg har skrevet lidt om det her: http://www.internet-bredbaand.dk/776/skyline-lukker-nu-sker-det-hvem-skal-jeg-skifte-til/
3 ejer Oister..
Men 3's kunder får bedre netdækning end de giver til Oister.. 3 har også højre hastighed.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg står i samme situation og har bestilt Oister 16Mbit/sek, fordi den har 20 GB data om måneden. Jeg tjekke mit forbrug en enkelt dag med download af en systemopdatering og godt med brug af Youtube, og der nåede jeg op på ca. 800 mb. Så jeg har taget den store pakke og så må jeg se, hvordan mit forbrugsmønster bliver. Jeg har nemlig også en ringe telefonforbindelse via kobber.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Har nu haft Oister et par dage med den store pakke, og her midt i Himmerland, så virker Oister hurtigere end Skyeline, som pt. endnu ikke er lukket ned.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Vi har tænkt meget over hvilke alternativer, der er til Skyline og der er et par stykker.
Hvis OiSTER dækker godt i dit område, så er det, som KentAJ nævner, et godt valg, når du bare er dig selv.

Til dem som er nogle flere, så kan det dog godt være lidt svært at finde et godt alternativ, som er så let tilgængeligt, som Skyline var.

PS. Skyline fortsætter for resten driften i juni måned efter aftale med flere internetudbydere. Du har dermed lidt længere tid til at finde dit nye internet. Vi har oplistet nogle alternativer på bredbaandsluppen.dk, som kunne have interesse: http://bredbaandsluppen.dk/bedste-skyline-alternativer/

Andreas Lolk fra BredbåndsLuppen.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis