Mursten 1940

Hej gode folk
Jeg er ved at skulle bygge oven på eksisterende facade, og søger derfor navnet/typen på den eksisterende mursten. Huset er fra 1940, røde sten med spil af en slags, beliggende i Århus N, og jeg kan se, at masser af huse og ejendomme i Århus er bygget med samme type sten.
Kan I hjælpe mig med typen.
Jeg indsætter et par billede
Mvh
PSP
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej PSP

Hvilke mål har dine mursten?

Jeg har selv en villa i Brabrand fra ca. 1907, til hvilken jeg selv har søgt efter erstatningssten/ lignende mursten til men uden held, da mine mursten ikke holder nutidens standardmål.

Er godt råd til dig kunne være, at kontakte Falkenløve A/S.

Jeg vil med interesse følge denne tråd og håber at du kommer nærmere i at finde den sten som passer til dit hus.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej Allan Johansen
Tak for svaret.Jeg er overbevist om, at mine mursten er i normalformat (vist 228 x 108 x 54).
Stenene fra Falkenløwe kunne godt ligne. De ser dog lidt dyre ud, hvis det skal være håndstrøgne.
Vores hus er en bungalow, så det er nok ikke bygget i de dyreste sten.
Mvh
Poul PSP
Har i ikke nogen der sælger brugte sten der over på fastlandet. På en tilstødende villavej her i byen har vi nogen der har lavet høj rejsning på et hus fra 40'erne, med sten der ligner dine meget. Det købte brugte sten. Det kan IKKE ses at det ikke altid har været sådan. Selv fugerne har fået lidt snavs i blandingen så det ligner det gamle. Det er håndværk med respekt for det gamle.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Prøv her: http://gamlemursten.dk/

Betyder formentlig ikke noget at skulle kører lidt eller betale for levering hvis man kan få de samme sten

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Du kan også prøve de forskellige nedrivningsfirmaer der sælger gamle byggematerialer - de plejer at have mange forskellige sten at vælge imellem.
/flemming
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis