Vinduer til legehus

Hej, har bygget et ny legehus til min søn, og står nu, og skal til at lave vinduer og dør. Har dog lidt problemer med hvorledes jeg lige skal gribe det an mht. vinduerne.

Er der nogen der ligger inde med en vejledning el. ligende, helst ikke noget alt for krævende mht. byggeevner. Vinduerne skal kunne åbnes.

mvh. KJ

Mvh KJ
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ihvertfald anbefale dig at bruge plexiglas eller klar acryl plade i stedet for rigtigt glas, det kan tåle lege i voldsommere stil og der er ingen fare for at børnene skære sig hvis det skulle lykkedes dem at baldre en rude. Der kan iøvrigt med forsigtighed bores holler i Acrylglasset, så du blot kan skrue det på bagsiden af nogle vindues rammer.
Har du overvejet at finde et lokalt nedbrydningsfirma? De plejer gerne at have tonsvis af vinduer og lignende stående..

Mvh Mærsk

Tak for de gode svar, vinduet skal også være i plexiglas, hvad skal jeg bruge til rammen, kan se på andre legehuse at mange af rammerne går i indhak med hinnanden i hjørnene?

Mvh KJ

Mvh KJ
KJ2012

Du kan bruge nogle stykker lægter og lave bladsamlinger i hjørnerne ( det halve væk i tykkelsen & lime) brug noget tungt eller skruetvinger så længe det tørrer. (Du skal sikre dig at rammen er i vinkel  ta' et krydsmål)

Beklæd denne ramme med træ, små brædder, som kan fæstnes på forskellig vis efter eget ønske f.eks. lod/vandret eller på skrå 45 gr. eller x finer, som du skruer eller sømmer, helst galv så du undgår rust på, omkring vinduet skruer/limer du lægte stykker (evt med en fals i tll "glasset") så du har noget at gøre plexiglasset fast i.

Det hele gir' du noget maling her kan junior hjælpe lidt til, efter hvor gl han er selvfølgelig, han ku' måske også hjælpe sin far med at slå nogle små søm i, det tror jeg gerne drenge vil

Så skal du selvfølgelig ha' nogle hængsler og et håndtag af en slags, det er ikke så svært at lave når du først er kommet i gang.

God Pinse og fornøjelse til far & Junior.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for den fine beskrivelse, så er der vist ikke andet for end at komme igang.

Mvh KJ
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også