Bådregister/stjålet båd

Hej alle
Jeg starter med at undskylde hvis emnet har været bragt op 100 gange. Er ikke så stiv i dette forum endnu:-)

Vi kigger på en båd som er så billig, så jeg er lidt i tvivl om, om det er ejeren selv der sælger den. Hvis man er i tvivl skal man altid lade være, men hvis den nu er god nok, så vil alle jo gerne have en billig båd. Det er en motor/kabinebåd.

Findes der noget som helst register over både, så man kan se om de er stjålne? Det eneste jeg kunne finde på båden var dens navn og produktionsnummer.

Hvor, hvordan og hvad kan der gøres for at undersøge sagen?

Mvh Jakob K
København NV

Mvh Jakob

Tidligere både: Bandholm 26, wiking 21
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Gå da lidt mere til sælgeren. Har han en "kvitering" eller købsaftale fra dengang han selv anskaffede båden? Få ham til at fortælle mere om bådens historie. Der må også foreligge en forsikringspolice med sælgers navn på. Han må kunne fremlægge noget dokumentation omkring ejerskabet af båden. Enhver sælger vil da være himmelhenrykt over at kunne få lov til at fremvise og fortælle om båden. Virker han lidt afvisende er der sikkert noget galt. Spørg ham, hvorfor båden er til salg.

Du skal forresten også sørge for at få dokumentation for evt restgæld i båden. Du kan komme til at hænge på sælgers gækld i båden, hvis der er pant i den.
Husk. Hvis noget er for godt til at værer sandt, er der helt sikkert noget galt.

Hilsen
Ole Jeppesen

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Hej Ole
Tak for dit svar. Vi er ikke uenige om noget. Alle alarmklokker ringer når noget er billigt og sælger ikke agerer helt normalt. Hvordan tjekker man iøvrigt en båd for restgæld når den ikke har et stelnummer eller registreringsnummer?

Mvh Jakob

Tidligere både: Bandholm 26, wiking 21
mon ikke du kan bruge produktionsnummeret (en slags serienummer)?
Hej Wiking

Der er http://www.stolenboats.dk/ - De skriver:

Om StolenBoats.dk
Stolenboats.dk sponseres og drives af Yacht-Pool Danmark A/S og fungerer som platform for efterlysning af stjålne både, udenbordsmotorer og bådtrailere.
>>>

Undersøgte det for 3 år siden - skulle købe en "lille båd" dvs 6m lang - jeg kunne ikke dengang finde noget centralt register eller optegning for stjålne både eller både med gæld, heller ikke i Sverige.
Det er vist først når det er "skibe" det handler om, at der er noget skibsregister.

>>>

Pøj Pøj - lad os høre hvordan det går med dit køb.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Jeg aner ikke en disse om lystbåde, men mon ikke en henvendelse til dit forsikringsselskab, som skal forsikre den, hvis du køber, kan være dig behjælpelig. De har jo en interesse i at en evt stjålet båd kommer for en dag.
Hvis sælger ikke vil ud med de oplysninger forsikringsselskabet forlanger, så er der nok noget muggent i sagen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Du skulle måske skrive nogle data om båden og prisen...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis