Købe gasfyr hos gasleverandøren? Dyrt/billigt?

Hej mange gasleverandører tilbyder at man køber selve fyret hos dem, tilbyder finansieringer m.m. Men de skriver ikke priser og lånevilkår, hvilket jeg umiddelbart synes er mistænkelig.

Er der nogen herinde der har købt kedel hos deres gasforsyning, og var der penge at spare? Eller er det almindelige listepriser som man accepterer fordi det "er det nemmeste bare at købe hos Dong".
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er helt sikkert en grund til at de ikke skriver priser på, det er som regel noget dyere at købe hos leverandøren.
Desuden er Gasfyr altså stort set YT i dag.
Jeg købte for nogle år siden et fladskærms TV hos min El leverandør og gav i alt 6500,00 kr for det betalt over elregningen, bare tre uger efter jeg havde skrevet kontrakten under stod nøjagtigt samme TV til under 3000,00  hos Bilka.
Jeg tror godt du kan få det billigere hvis du kigger dig rundt.
Det jo ikke fordi de vil låne penge ud uden at tjene lidt på det.
Men du har også sikkerhed for at de er gået konkurs 6md. efter
Gas er abselut ikke yt

it is better to burn out than to fade away
Hvis fyret er gået i stykker og man ikke har pengene til et nyt kan det være ganske rart, her ved os er det HNG, der står for det, dvs man køber vist ikke fyret hos dem, man lånerne pengene af dem( til rimelige renter) også skal man vælge en VVS'er på en liste til at købe af og få installeret. umiddelbart tror jeg ikke det er dyrere end det ellers ville være, men har har man pengene stående er der ingen grundt til at låne
Skrevet af Håndværkeren på 24 maj 2012 16:32

Desuden er Gasfyr altså stort set YT i dag.
Men det er nemt, vi har selv gasfyr og jeg har overvejet og skifte til noget andet, men et nyt effektivt gasfyr  købt og installeret, koster mig fra 30-35.000 kr, skulle vi have varmepumpe ville det koster 100k+, vi kunne vælge træpiller, og det har jeg overvejet meget, men så skal jeg rent faktisk til at lave noget en gang imellem..
Nu har der jo været en del snak om netop gas reserverne i Danmark, og hvorlænge vi selv kan produkserer gassen. Her efter sidder du i lommen på Putin, og mon ikke den herre kan finde på mange "sjove" jule lege.
Annonce
Der er masser af gas.. og prisen pt. faldende - modsat olien der bare stiger..

http://gassalg.dk/gaspriser/forsyningspris/prisudvikling/

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis