Lyd af rislende vand i radiator....hvorfor??

Hej,
vi bor i et hus fra 1963 og ved mystiske lyde bliver vi lidt usikre på, om alt nu er som det bør være. Her til morgen hvor der jo er lunt, alle radiatorer er lukkede og ingen har endnu tændt en vandhane eller lignende kan vi høre lyden af rislende vand i to af vores radiatorer. Hvorfor "larmer" de når de er slukkede og ikke har været tændt i dagevis? Som sagt er lyden sådan lidt rislende og altså ikke lyden af en radiator som opvarmes og dermed suser. Er der nogen som ved hvorfor og om det er normalt, vi bliver sørme lidt usikre på om alt er som det bør i sådan et ældre hus.
Tak for hjælpen!
MVH Belucl
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne godt være det var luft i dine radiator ville jeg tro
Mange tak for hjælpen, det prøver vi :-)
Lige et tillægsspørgsmål, hvorfor/hvordan kommer der luft i radiatorerne?
Det store spørgsmål er så hvorfor der mangler vand på anlægget!

Elektronikteknikeren
ja.

vandet fordamper i ekspandtionstank.
i gemmen højttrykventil. (overtryk).!
ja eller i åben ekspansionstank.
Ekspansionstanken er vigtig del af varmesystemet - der udligner det tryk der opstår med temperaturforskellene.
Der kan jo også være en utæthed et eller andet sted... men det må blive løsning 2 hvis ikke det første hjælper.
/flemming.
Jeg ville nærmere mistænke at du har pumpen kørende på noget tidstyring og den starter om morgenen.
Nu ved jeg hvor gammelt det er men når man går på sommerdrift slukker man som regl pumpen. For at spare strøm og energi.
Der er ingen grund til at den køre om sommeren.
Grunden til at der kommer luft i anlæg, er at der er luft i slangen som man fylder vand anlæg med eller centralvarmen har tabt tryk iløbet af sommeren.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis