Antenne Polo Classic 1998

Antenneforstærkeren i min Polo Classic er tilsyneladende stået af.
Hvordan kommer man til den uden at splitte indtrækket i loftet på bilen helt ad?
Hvor køber man billigst en anden brugbar antenne med forstærker, som passer til?
Kan det være andre fejl, som gør at radioen ikke kan trække ret mange stationer? Det kunne den da førhen.

Hilsen
Ole Jeppesen

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har du udskiftet radioen, eller har du haft den ude ? eller er fejlen opstået, uden at du har gjort noget ?
Bag ved din radio skal der ligge en lille "strømforsyning" som sidder ca. 20 cm. fra det stik som går ind i radioen - den "rigtige" forstærker sidder i foden på din antenne, hvis det er den originale lille korte VW antenne.
Prøv eventuelt med en anden antenne, som du tilslutter direkte i radioen, for at konstatere om det er din antenne eller det er din radio der er problemet.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej

Jeg har ikke haft radioen ude de sidste 10år. Fejlen er opstået for et par måneder siden uden at vi har pillet ved noget. Min mekaniker mener, at det er antenneforstærkeren i foden på antennen idet han har haft samme fejl på sin Octavia, med samme antenne. Desværre er han rejst væk de næste mange måneder, så nu må jeg selv i gang. Det er nok også det billigste.

Jeg vil selvfølgelig starte med at tjekke stelforbindelse og om den får strøm, men det kræver at jeg kan komme til den. SÅÅÅ ??? hvordan gør man lige det?

Ole Jeppesen

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Hej Antennen skal du nok købe hos VW for at få den rigtige - de har et problem med at der går vand/fugt i foden og så virker de ikke.
Hvordan du lige kommer op under loftbeklædningen ved jeg ikke - prøv på biblioteket og fin Haynes rep. håndbog om din bil - måske kan den hjælpe - ellers er GOOGLE din bedste ven,
eller måske den side der hedder VAGcars.dk
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis